مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : برپایی جشن ها و سفره های کریمانه افطار از برنامه های اوقاف و امور خیریه به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) است.
حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، خاطر نشان کرد: در برپایی این سفره های کریمانه از محل نیات منطبق واقفان و کمک های مردمی از روزه داران پذیرایی می شود.
به گفته وی جشن های ولادت امام حسن مجتبی (ع) شب گذشته با حضور پرشور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در امام زادگان شاخص گیلان برگزار شد و امروز (شنبه) نیز در سالروز ولادت آن امام در بقاع متبرکه شاخص استان در حال برگزاری است.
بقاع متبرکه شاخص گیلان از جمله خواهر امام رضا علیه السلام رشت ، امام زاده هاشم (ع)، دانای علی، آقاسید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه، امام زاده ابراهیم و قاسم آستارا، بی بی حوریه بندرانزلی و آقا سیدمحمد سپید آستانه لنگرود و ماچیان رودسر میزبان برگزاری جشن های ولادت امام دوم شیعیان است.
مولودی خوانی و سخنرانی از جمله برنامه های جشن های ولادت امام حسن مجتبی (ع) در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان است.
برپایی جشن ها و سفره های کریمانه افطار در سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) از ویژه برنامه های طرح ضیافت الهی اوقاف و امور خیریه گیلان در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان است.
طرح ضیافت الهی نیز از ششم خرداد همزمان با ماه مبارک رمضان در 410 بقعه متبرکه و امام زادگان استان به اجرا درآمد و تا چهارم تیرماه ادامه دارد.
در مدت اجرای این طرح 10 ویژه برنامه شامل اقامه نماز جماعت، مراسم دعا و مناجات، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ترتیل خوانی و جزء خوانی با حضور قاری مصری برگزار می شود.
استان گیلان دارای ، بیش از 900 بقعه متبرکه و امام زاده است.
امروز پانزدهم ماه مبارک رمضان سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.