حبیب جهانساز روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : امسال 238 هزار هکتار از اراضی مستعد استان زیر کشت برنج رفته که از این میزان 80 درصد معادل حدود 191 هزار هکتار در مرحله وجین اول ، 64 درصد معادل 153 هزار هکتار در مرحله پنجه زنی و 24 درصد معادل حدود 56 هزار هکتار در مرحله وجین دوم قرار دارند .
وی یاداور شد : پارسال سطح زیر کشت برنج پر محصول در استان حدود 11 هزار هکتار بود که این میزان امسال به 22 هزار هکار رسیده و سطح زیر کشت مکانیزه برنج نیز از 70 هزار هکتار به بیش از 100 هزار هکتار رسیده است.
جهانساز خاطرنشان کرد : در سال جاری زراعی علاوه بر توزیع به هنگام انواع کود و سایر نهاده ها ، بیش از 530 تن طبقات بذری گواهی شده بین شالیکاران استان با هدف افزایش کمیت و کیفیت محصول توزیع شده که به لحاظ کمی تا کنون سابقه نداشته است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان ابراز امیدورای کرد : با مساعدت شرایط جوی تا پایان زمان برداشت محصول در شهریور ماه سالی پر بار و پر برکت برای شالیکاران استان گیلان رقم بخورد .
سال گذشته از 238 هزار هکتار شالیزار استان گیلان حدود یک میلیون و 170 تن شلتوک برداشت شد که از این میزان 700 تا 750 هزار تن برنج سفید به دست آمد .
خبرنگار : ابراهیمی ** انتشار دهنده : بابایی
6070 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.