به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر طرح های اشتغالزایی و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان در رشت افزود: با مروری بر 39 سال تاریخ انقلاب اسلامی می بینیم که از اوایل انقلاب به ویژه طی سال های 59 و 60 ، حوادث زیادی بوجود آمد اما یک موضوع ثابت ماند.
وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان در سال های یادشده با تولد انقلاب اسلامی و ظهور آن در عرصه های اجتماعی و سیاسی، از همان ابتدا چهره دیگری از اسلام در مقابل اسلام ناب محمدی (ص) مطرح شد؛ اسلامی خودساخته که خشن و بی رحم بود.
معاون رئیس جمهوری با یادآوری شهادت شهیدان انصاری و نورانی استاندار و معاون وقت استاندار گیلان در رشت در ماه رمضان دهه 60 گفت: در ماه مبارک رمضان همین دهه 60 بود که تعدادی از هموطنان مان در همین شهر به شهادت رسیدند.
به گفته نوبخت، آنچه که از آن سال ها ثابت مانده ، ایستادگی مردم ایران است که اسلام رحمانی و ناب محمدی (ص) را انتخاب کرده اند.
وی با بیان اینکه مردم تروریسم داخلی را کنار زدند و امروز مطرود است، خاطرنشان کرد: اسلام رحمانی با تدبیر امام راحل، رهنمودهای رهبری و رویکردهای حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری بیش از پیش معرفی شد.
سخنگوی دولت ادامه داد: این اقدام گروه های افراطی، ظلم بزرگی به اسلام است و آنها تلاش می کنند چهره واقعی اسلام را مخدوش کنند اما تاریخ ثابت کرده که مردم بدرستی اسلام رحمانی را تشخیص می دهند و انشالله بتوانیم از اسلام ناب محمدی (ص) دفاع کنیم.
به گزارش ایرنا صبح چهارشنبه گذشته، در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) در تهران، هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که بر اثر این اقدام ها ، جمعی شهید و تعدادی از هم وطنان نیز مجروح شدند.

** اختصاص 220 میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه به کمیته امداد گیلان
رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه سخنانش در این مراسم، دولت را برای خدمت رسانی در سه بخش کارهای زیربنایی، تولید و اشتغال و توجه به خانواده های کم بضاعت موظف دانست و گفت: در همین راستا ، 220 میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد در استان اختصاص داده می شود.
وی این میزان اعتبار را در بخش های مسکن، معوقات بانکی حوزه مسکن و کمک جهیزیه عنوان و اضافه کرد: 80 میلیارد ریال از این مبلغ برای معوقات نظام بانکی مددجویان استان است که تا قبل از پایان ماه رمضان، این مبلغ پرداخت خواهد شد.
نوبخت اضافه کرد: همچنین حدود 130 میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل 2 هزار واحد مسکن مددجویان اختصاص خواهد یافت که تا قبل از پایان ماه مبارک رمضان ، این مبلغ پرداخت می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: 10 میلیارد ریال نیز برای کمک جهیزیه 500 دختر مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان طی مدت یادشده پرداخت می شود.
سخنگوی دولت همچنین در بخش دیگری از سخنانش، رسانه ها را چشم بیدار ملت و ناظر بر کار دولت دانست و گفت: آنها باید منصفانه دولت را نظاره گر کنند و هرجا که نیاز به نقد باشد، انتقاد و هر جایی که قابل تحسین است، تشویق کنند.
وی با بیان اینکه امور مربوط به راه آهن رشت - قزوین به سرعت در حال انجام است، افزود: مردم گیلان طی چند ماه آینده، صدای سوت قطار را در استان می شنوند و بلافاصله باید این خط ریلی به سمت انزلی و آستارا ادامه یابد.
ساخت پروژه راه آهن رشت - قزوین به طول 164 کیلومتر از سال 1386 آغاز شده و این مسیر در قالب هشت قطعه کار می شود. ریل گذاری راه آهن رشت - قزوین اواخر بهمن ماه سال گذشته از مسیر ایستگاه فلکده رشت آغاز شد. راه آهن رشت - قزوین افزون بر 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان دارای 106 هزار خانوار مددجو تحت پوشش است.
خبرنگار: مریم سلیمانی **انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.