نمایشگاه منتخبی از آثار خوشنویسی پنجمین جشنواره ملی وقف چشمه همیشه جاری در نگارخانه مارلیک مجمتع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت گشایش یافت.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسن پور ضمن اعلام این خبر افزود : این نمایشگاه به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و به میزبانی انجمن خوشنویسان شعبه رشت از تاریخ ١٧خرداد ماه تا پایان ماه مبارک رمضان ٩٦ در دو نوبت صبح و عصر در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء  (ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت؛ فراخوان پنجمین جشنواره ملی " وقف چشمه همیشه جاری" در بخش خوشنویسی در دی ماه سال ٩٥ منتشر شد و حدود ٢٠٠ اثر از سراسر کشور در رشته های نستعلیق ، شکسته نستعلیق ، نسخ و ثلث به دبیرخانه جشنواره ارسال شد . داوری اولیه آثار در تاریخ ٣٠ اردیبهشت ٩٦ توسط اساتید انجمن خوشنویسان رشت انجام و تعداد ١٠٠ اثر برای برپایی نمایشگاه انتخاب شدند . همچنین پس از پایان نمایشگاه و داوری نهایی در هر یک از رشته های نستعلیق ، ثلث و نسخ به پنج نفر و در رشته شکسته به سه نفر جوایز ٠٠٠/٠٠٠/١٥ ریالی اهدا خواهد شد.

وی افزود: بدون تردید سنت حسنه وقف در اسلام از جایگاه بلند و رفیعی برخوردار است و یکی از گرانبهاترین و ارزشمندترین سنت های اسلامی و نمونه اعلای باقیات و صالحات در طول حیات انسانی است که درباره ثواب و فضیلیت آن به طور مکرر در دین مبین اسلام تاکید شده است . تبلیغ و ترویج این سنت حسنه بین آحاد مختلف جامعه از زبان گویا و رسای هنر و همچنین خلق آثار ارزشمند هنری از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

این نمایشگاه از امروز  ١٧ خرداد تا پایان ماه مبارک رمضان  ٩٦ در دو نوبت صبح و عصر در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت دایر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.