به گزارش خبرنگار ایرنا، ورزشگاه وحدت آستارا و به خصوص چمن ورزشی این مجموعه با قدمتی بیش از 50 سال از مشکلات زیادی رنج می برد و بارها مورد گلایه و انتقاد جامعه ورزشی آستارا بوده است.
بازیکنان بزرگ و سرشناسی نظیر پایان رأفت بازیکن سابق پرسپولیس و مبین عشایر بازیکن فعلی تیم ملی نوجوانان ایران از همین چمن ورزشی پا به میدان های ملی گذاشته اند ولی چمن ورزشی و وضعیت حاکم بر آن از زمان تاسیس تاکنون، تحولی به خود ندیده است.
توحید هاشمی بازیکن تیم شهرداری آستارا گفت: چندین سال است که طرح چمن مصنوعی فوتبال در استادیوم وحدت مطرح است ولی تاکنون اقدامی برای عملیاتی کردن این طرح صورت نگرفته است.
وی افزود: اکثر برنامه های مربوط به فوتبال آستارا نظیر برنامه های آموزشی شش مدرسه فوتبال این شهرستان در این چمن دنبال می شود و نامناسب بودن وضعیت این مکان، مشکلاتی در آموزش فوتبال برای سنین پایه به وجود آورده است.
هاشمی با اشاره به اینکه هنگام بارش باران وضعیت چمن این ورزشگاه بسیار شرایط نامناسبی می یابد، اضافه کرد: در سال های گذشته بارها ، بازی های فوتبال در سطوح مختلف به علت بارش باران و گل آلود بودن زمین، لغو شده و بارها این وضعیت نامناسب مورد گلایه و اعتراض بازیکنان تیم های میهمان قرار گرفته است.
مبین عشایر بازیکن آستارایی تیم ملی فوتبال نوجوانان نیز به ایرنا گفت: چمن مناسب از زیرساخت های پیشرفت ورزش فوتبال در هر شهرستانی محسوب می شود.
وی نبود زمین مناسب را بزرگترین دغدغه فوتبال پایه این شهرستان عنوان کرد و افزود: آستارا سال گذشته یک نماینده در لیگ دسته سوم کشوری داشت و امسال نیز یک نماینده در لیگ برتر استان گیلان دارد و شایسته است مسئولان و متولیان امر با در نظر گرفتن آبرو و اعتبار ورزش آستارا، بسترهای لازم را برای توسعه زیرساخت های فوتبال این شهرستان فراهم کنند.
شاهین شربیانی مسئول روابط عمومی هیات فوتبال آستارا نیز گفت: طرح چمن مصنوعی زمین فوتبال به همراه پیست تارتان ورزشگاه وحدت مصوبه دولت نهم بود و از آن زمان تاکنون هیچ اقدامی برای این طرح مهم صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: طی سالیان اخیر یک بار با پیگیری مسئولان محلی 12 میلیارد ریال برای راه اندازی چمن مصنوعی و پیست تارتان مجموعه ورزشی وحدت برآورد هزینه شد ولی بخشی از این بودجه بایستی از محل اعتبارات ملی تامین می شد که پیگیری جدی برای اختصاص آن صورت نگرفت.
شربیانی قدمت این زمین ورزشی را بیش از 50 سال عنوان کرد و افزود: مرحله دوم جایگاه تماشاگران این استادیوم نیز عملیاتی نشد و مرحله نخست این جایگاه با ظرفیت حدود 700 نفر در برخی بازی های مهم استانی و کشوری جوابگوی حضور خیل علاقمندان نیست.
وحید خاصی پور رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز گفت: زمین فوتبال مجموعه ورزشی وحدت آستارا با مساحتی بالغ بر هفت هزار و 140 متر مربع یکی از بزرگترین زمین های فوتبال استان گیلان است و توسعه این زمین جزو دغدغه های متولیان امر ورزش است.
وی افزود: پیش بینی اولیه اعتبار برای راه اندازی چمن مصنوعی در زمین یاد شده، پنج میلیارد ریال است که پیگیری های لازم برای اختصاص اعتبار از فرمانداری شهرستان آستارا و اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان صورت گرفته و برای اختصاص آن در سال جاری قول مساعد داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: چمن مصنوعی ورزشگاه وحدت در اولویت نخست طرح های این مجموعه قرار دارد و پس از عملیاتی شدن آن، بخش های دیگر نظیر فاز دوم جایگاه تماشاگران و پیست تارتان پیگیری خواهد شد.
خاصی پور با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به توسعه فضاهای ورزشی دارد، اضافه کرد: روستاهای سیبلی، باغچه سرا، کانرود و هجرت آستارا زمین ورزشی فوتبال دارند و این شهرستان دارای 34 هزار و 677 متر مربع فضای روباز و 9 هزار و 897 متر مربع فضای سر پوشیده ورزشی است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان آستارا به لحاظ سرانه فضای ورزشی رتبه چهارم استان گیلان را داراست، افزود: این اماکن ورزشی، سرمایه های ملی هستند و برای نگهداری بهینه آنها تلاش می شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و سه هزار و 500 ورزشکار در 35 هیات ورزشی در این شهرستان ساماندهی شده است.
گزارش: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.