به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی احمدی عصر یکشنبه در اجتماع بزرگ سوگواران امام راحل در مصلای امام خامنه ای رضوانشهر افزود: امروز در حالی سالروز رحلت بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی را برگزار می کنیم که رسانه ها و شبکه های اجتماعی تحت حمایت نظام استکباری، بیش از هر زمان دیگری حملات گسترده ای را علیه شخصیت آن امام و انقلاب اسلامی آغاز کرده اند.
وی با اشاره به دلایل این هجمه های سنگین و گسترده و راه برون رفت از این معضل گفت: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند، علت مخالفت دشمنان با ما بخاطر اصل اسلام است و امروز مهمترین دلیل اینگونه دشمنی ها بخاطر دین مبین اسلام است و لذا اساس دین ما را مورد هدف قرار داده اند.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به سه شاخص از ارزش های انقلاب اسلامی و خط امام بیان کرد: موضوع مبارزه با استکبار ، دارای اهمیت می باشد که اگر این مبارزه با استکبار را از انقلاب اسلامی جدا کنیم، دیگر چیزی برای ما باقی نخواهد ماند و مبارزه با ظلم و استکبار از اصولی ترین شاخص های انقلاب اسلامی محسوب می شود.
وی با اشاره به دقت و هوشیاری امام راحل گفت: از مهمترین هنرهای امام وارد کردن واژه های قرآنی در اصول انقلاب اسلامی بود و امروز یکی از ابزارهای شیطانی دشمنان این است که این واژه ها را تغییر داده و بجای واژه شیطان بزرگ، از قدرت های بزرگ استفاده می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی بیان کرد: موضوع دیگر در راستای تغییر واژه ها ، کلمه شیطان است و این موضوع در سایر ادیان نیز وجود دارد و شیطان حقیقتاً وجود دارد و نقش آفرین است و قسم یاد کرده که انسان را از بین ببرد و و هرگز دست از سر انسان بر نخواهد داشت.
وی ضمن بر شمردن خصوصیات شیطان افزود: از جمله ویژگی های شیطان این است که گناه را زیبا جلوه می دهد و امام به آمریکا لقب شیطان بزرگ را دادند که یکی از ابتکارات امام در عصر حاضر محسوب می شود.
این مبلغ اعزامی از آستان مقدس قم گفت: طبق فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی، صلح و سلامت جهان منوط به از بین رفتن مستکبران است که اگر نگاهی به جملات امام راحل داشته باشیم، در می یابیم مبارزه با استکبار از اصول امام بوده است.
وی ضمن اشاره به دومین شاخص از ارزش های انقلاب اسلامی گفت: بحث مبارزه با فساد از دیگر اصول فکری حضرت امام خمینی(ره) بود که امروز از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بصورت جدی دنبال می شود که عبارتند از اعتیاد، طلاق، فقر، حاشیه نشینی و مبارزه با فساد.
این کارشناس امور دینی بیان کرد: استفاده صحیح از بیت المال جلوی این فسادها را خواهد گرفت و رعایت بیت المال در رونق اقتصادی، رفع مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی اثر دارد.
حجت الاسلام احمدی در ادامه سخنانش، سومین شاخص مورد بحث را در زمینه مبارزه با اشرافی گری عنوان کرد و گفت: امام راحل با اشرافی گری بشدت مخالف بودند و یکی از آسیب هایی که همه انقلاب ها را تهدید می کند، فراموشی آرمان های آن انقلاب ها از ذهن مردم است.
وی بیان کرد: مبارزه با خوی اشرافی گری از اصول انقلاب اسلامی است و اگر مسئولان از شاخص های مورد تأکید امام عبور کنند، در واقع از انقلاب عبور کرده اند.
وی متذکر شد: شرط رسیدن به این اهداف و شاخص های مورد تأکید امام خمینی(ره) وحدت است و امام فرمودند که باید مراقب اختلاف افکنی در جامعه باشیم.
وی افزود: همه ما یک ملت واحد هستیم و دشمن در مقابل ما دندان طمع تیز کرده و تنها در سایه اتحاد و وحدت است که می توان امر به معروف و نهی از منکر کرد.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی دارد و در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده که حدود نیمی از جمعیت این مناطق را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند.
7293/2007
خبرنگار: مهرعلی گواهی ** انتشاردهنده: کبیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.