به گزارش خبرنگار ایرنا امروز سوگواری مردم وفادار شهرستان آستارا در سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با شکوه تمام برگزار شد و روزه داران در اجتماع بزرگ با پوشیدن لباس های سیاه و با در دست داشتن پرچم های عزا و عکس های امام (ره) عشق و علاقه خود را به پیر جماران نشان دادند.
مردم با تشکیل دسته های عزاداری از رو به روی سپاه ناحیه آستارا تا مصلی نماز جمعه این شهر حرکت و عزاداری کردند.
امام جمعه آستارا در آئین سالروز ارتحال امام (ره) در مصلی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) عبد صالح خداوند بود، اضافه کرد: امام (ره) با نفس زکیه و با مبارزه بی امان خود، خواب را از چشمان ظالمان و کاخ نشینان ربود.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در مباحث فقهی، فلسفی، عرفانی و اخلاقی استاد بود، افزود: او در مکتب سیاسی خود، قائل به آزادی‌های مذهبی، اجتماعی، خصوصی و فردی بود و این آزادی در چارچوب شرع معنا پیدا می کند و نمونه آن را در انتخابات شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه قدرت امام (ره) نشات گرفته از قدرت الهی بود، اظهار کرد: امام از سال 1342 فریاد ظلم ستیزی ، مبارزه با نابرابری ها و ناعدالتی ها را سر داد و با یقین به قدرت الهی حرکت انقلابی خود را به پشتوانه مردم آغاز کرد و در سال 1357 طومار نظام استکباری را در هم پیچید.
حافظ نیا بیان کرد: امام (ره) حتی در دوران تبعید نیز از رسالت خود دست بردار نبود و با وجود تفرقه افکنی های شرق و غرب با جدیت، سیر حرکت انقلابی مردم را رصد و مدیریت می کرد.
وی اضافه کرد: امام (ره) با وحدت و انسجام مردم، نظامی را بنا کرد که با اتکاء بر آرای مردم از مشروعیت الهی برخوردار است.
وی معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی امام (ره) را به نسل امروز ضروری خواند و گفت: امام انسانی خداجو، رئوف و پشتیبان فقرا و مستمندان بود.
مداحی و ذکر مصیبت سالروز ارتحال جانسوز امام (ره) از دیگر بخش های این آئین بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.