سیدجلال سیدمحمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تالش افزود: راه اندازی دسته بزرگ عزاداری خیابانی در شهر تالش و گرامیداشت یاد شهدای 15 خرداد، یادواره شهدا و برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر یاد امام (ره) از جمله برنامه هایی است که در این شهرستان برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: در شهرهای چوبر، حویق، لیسار و روستاهای جوکندان، خطبه سرا و کشتی نیز برنامه های مشابهی همراه با صرف افطار تدارک دیده شده است.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تالش خواستار فعال شدن طرح های گردشگری ساحلی این شهرستان با رعایت موازین شرعی ماه مبارک رمضان شد.
سید جلال سید محمدی در نخستین جلسه ستاد ساماندهی سواحل تالش در فرمانداری این شهرستان گفت: با فعالسازی درست و بهنگام طرح های ساحلی زمینه حضور گردشگران از اقصی نقاط کشور فراهم می شود.
وی بیان کرد: بسیاری از شهرستان ها از وجود چنین نعمتی بی بهره هستند و شهرستان تالش با داشتن بیش از 90 کیلومتر ساحل، باید بهره بیشتری از این نعمت داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه هفت طرح ساحلی برای استقبال از گردشگران آماده می شود ، اظهار کرد: روستاهای ساحلی نیز با راه اندازی طرح های ساحلی توسط دهیاری ها و استقرار غریق نجات در ایستگاه های ساحلی در جذب گردشگر و استفاده از ظرفیت ساحل تلاش می کنند.
وی افزود: 14 نقطه ساحلی روستایی با هماهنگی دهیاران و اداره ورزش و جوانان و با بکار گیری 30 نجات غریق، برای شنای گردشگران آماده می شود.
سید محمدی با اشاره به حساسیت فعالیت های فرهنگی و تبلیغاتی در سواحل، از تشکیل چند کمیته برای انسجام این فعالیت ها خبر داد.
وی گفت: کارگروهی به منظور نظارت و بازرسی سواحل متشکل از ادارات انتظامی، بهداشتی و فرهنگی تشکیل شده است.
سرهنگ عباس اسماعیلی فرمانده انتظامی تالش نیز در این جلسه کمک همه ادارات برای برقراری امنیت در طرح دریا را ضروری دانست.
وی گفت: بکارگیری همیاران پلیس در طرح های ساحلی الزامی است و مدیران طرح های ساحلی باید همکاری لازم را با همیاران پلیس برای برقراری نظم داشته باشند.
تالش با 200 هزار نفر جمعیت و طرح های ساحلی گیسوم، آلالان اسالم، قروق و مروارید لیسار، در شمال غربی گیلان واقع شده و با 94 کیلومتر نوار ساحلی، طولانی ترین خط ساحلی را بین 9شهرستان ساحلی استان گیلان دارد.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی ** انتشاردهنده: کبیری
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.