به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه که در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری برگزار شد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه پر خیر و برکت رمضان به نقش تأثیرگذار کارگروه‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌‌ی استان در تحقق اهداف از پیش تعیین شده اشاره کرد و افزود : جلسه‌ی اصلی شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان عصاره‌ای از کارگروه‌های تشکیل شده به صورت تخصصی است که برای کاربردی و اجرایی کردن آن تصمیمات در این جلسه بحث و بررسی می‌شود.

وی به تشکیل جلسات ماهانه‌ی شورای برنامه‌ریزی استان اشاره و خاطر نشان کرد : انتظار ما بر این است حداقل 2 جلسه در طول ماه توسط کارگروه‌های تخصصی برگزار و با اقدامات کارشناسی دقیقی که انجام می گیرد موانع و مشکلات پیش‌رو به جلسات شورای استانی ارجاع شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به ایجاد سامانه‌ی یکپارچه مدیریت املاک کشور به صورت پایلوت در گیلان، البرز و کرمان اشاره و اظهار داشت : ایجاد چنین سامانه‌ای علاوه بر رعایت حقوق شهروندی مردم نسبت به جلوگیری از فساد اداری، کاهش مراجعات مردم به ادارات و پاسخگویی دقیق و خدمت بیشتر به آنان از موارد درنظر گرفته شده در این سامانه محسوب می شود که بسیار مهم و پسندیده است.

وی به احیاء منطقه‌ی ویژه اقتصادی آستارا پس از 18 سال توسط دولت اشاره و خاطر نشان کرد : متأسفانه پس از این اقدام سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص پویایی این منطقه بسیار کمرنگ عمل کرد که انتظار ما بر این است این موضوع و همچنین مناطق ویژه‌ی دیگر همچون چمخاله با جدیت هرچه تمامتر پیگیری و سازمان بنادر و دریانوردی کشور با دید وسیعتر نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کند.

استاندار گیلان به طرح موضوع بهره‌مندی از ظرفیت بانک‌های خصوصی در پروژه‌های مختلف استان در نشست استانداران با معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و گفت : متأسفانه بانک‌های خصوصی در سال های گذشته با انباشت منابع سرمایه گذاری مناسب در داخل استان ندارند و این منابع را در جاهای دیگر خرج می کنند. وی با بیان اینکه مسائل انتظامی ، امنیت و احترام آنان در طی این سال‌ها از سوی مدیران حفظ شده اظهار داشت : در این میان در برهه‌هایی که مشکلاتی برای آنان حادث می‌شود مدیران استانی برای رفع آن باید ورود پیدا کنند.

دکتر نجفی با بیان اینکه در سال گذشته بانک‌های خصوصی فقط در حدود یک درصد برای گیلان اثربخشی داشتند افزود : با تکلیفی که انجام می‌گیرد در سال جاری باید از ظرفیت بانک‌های خصوصی بیش از پیش بهره‌مند شویم. وی با اشاره به بهره‌مندی خوب مددجویان کمیته‌ی امداد و بهزیستی از ظرفیت تسهیلات بانک‌های استان اظهار داشت : در سال گذشته مددجویان کمیته امداد بیش از 100 درصد از منابع تعیین شده تسهیلات دریافت کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم توجه بیشتر به کارگروه بانوان و خانواده‌ی شورای برنامه‌ریزی تأکید و تصریح کرد : به رغم اقدامات مثبت صورت گرفته در این حوزه باید در استفاده از ظرفیت عظیم بانوان گیلانی و حضور گسترده‌ی آنان در بخش‌های مختلف اقدام شود. وی افزود : بحمدا... تاکنون در بخش هایی که به بانوان اعتماد شد پاسخ خوبی دریافت کردیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در جلساتی همچون شورای برنامه‌ریزی باید راهکار ارائه شود گفت : در این میان از ظرفیت نمایندگان مجلس و نیز مسئولان کشوری دولت باید کمال بهره را ببریم. وی بر لزوم پیگیری جدی مدیران دستگاه های اجرایی در جذب حداکثری سهم ملی دستگاه خود تأکید و تصریح کرد : با هماهنگی که بین استانداری، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی انجام می‌گیرد باید با احصاء سهم‌ هر دستگاه از منابع ملی از سوی مرکز پیگیری جذب حداکثری انجام گیرد.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : پیگیری مطالبات استانی از مرکز در کارنامه‌ی مدیریتی هر یک از مدیران قطعاً تأثیرگذار خواهد بود. وی به پیگیری‌های صورت گرفته در بخش برق استان پس از وقوع برف سنگین سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد : تاکنون بیش از 19 میلیارد تومان از اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی سازمان توانیر به استان پرداخت شده واز ابتدای اسفند تاکنون بیش از 260 کیلومتر از شبکه های فرسوده برق نوسازی شده است. نماینده عالی دولت در گیلان طرح کارورزی فارغ التحصیلان را یکی از طرح‌های مهم دولت دانست و افزود : این طرح یکی از وعده‌های داده شده توسط دولت است که باید با جدیت و همکاری گسترده‌ی دستگاه‌های مختلف اجرایی شود.

وی اقتصاد دریامحور را یکی از بحث های اساسی کارگروه اقتصاد مقاومتی و ستاد ساماندهی سواحل استان عنوان کرد و اظهار داشت : بحمدا... مردم ما به دنبال استفاده از ظرفیت سواحل با در نظر گرفتن نظام فرهنگی و ارزشی حاکم بر کشور هستند و در این مسیر موظف به تهیه‌ی امکانات برای آنان هستیم. وی افزود : اداره کل بنادر و دریانوردی با استناد به قانونی که مصوب قبل از انقلاب است موانعی را در بخش سواحل ایجاد کرده که با توجه به تغییر نگرش، تعاریف و فرهنگ بهره‌مندی از سواحل پس از انقلاب نیازمند بروز رسانی قوانین این بخش با کمک نمایندگان مجلس هستیم.

وی با بیان اینکه در بحث اقتصادی باید هنر درآمدزایی داشته باشیم گفت : با توسعه‌ی طرح‌های سالمسازی و افزایش امکانات رفاهی برای مردم همچون طرح ایجاد شده در منطقه آزاد بر توسعه‌ی اشتغال این بخش گام برداریم. دکتر نجفی افزود ‌: گسترش امکانات رفاهی در سواحل جزء حقوق شهروندی مردم است که باید در سال جاری با قوت هرچه تمامتر توسط دستگاه‌های متولی انجام گیرد. وی با بیان اینکه گردشگران خارجی نیز با سفر به گیلان قطعاً از مواهب طبیعی بهره‌مند می‌شوند گفت : جذب این گردشگران نیز علاوه بر اشتغالزایی بسیار اهمیت دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم کمک به طرح‌های سالمسازی دریا از طریق کمیته‌ی برنامه‌ریزی شهرستان، شورای برنامه‌ریزی استان و جذب اعتبارات ملی تأکید و اظهار داشت : در این مسیر وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دخیل هستند که باید حمایت بیش از پیش در اختصاص اعتبار داشته باشند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای گیلان در بخش تروما و همچنین تولید گیاهان دارویی اشاره و خاطر نشان کرد : این موضوعات از مباحث اصلی استان است که باید با جذب اعتبارات ملی رو به جلو گام برداشته شود.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت رعایت قانون، پاکدستی و صرفه جویی در استفاده از منابع محدود کشور تأکید و تصریح کرد : تکریم ارباب رجوع از وظایف اصلی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند. وی با بیان اینکه مردم با حضور و مشارکت حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی ثابت کردند که علاوه بر داشتن مطالبات به دنبال ایجاد فرصت مجدد برای این دولت بودند گفت : در برابر این مردمی که به ما اعتماد کردند مسئولیتی بیش از پیش سنگین‌تر احساس می‌کنیم.

در این جلسه نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدامات دکتر نجفی در برگزاری شایسته انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت : بحمدا... در 2 حوزه‌ی مشارکت حداکثری مردم گیلان و همچنین آرای حداکثری به دکتر روحانی به صورت موفق عمل شد که ناشی از مدیریت ارزنده‌ی دکتر نجفی و مجموعه‌ی همکاران وی است.

جعفرزاده افزود : ضریب بازگشت درآمد ملی به استان برای اولین بار پس از 38 سال نزدیک به 100 درصد است. وی خاطر نشان کرد : امیدواریم براساس برنامه‌ی ششم توسعه و بودجه‌ی سال 96 در افزایش جذب منابع ملی پیشرفت داشته باشیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی طرح کارورزی فارغ التحصیلان را یکی از نقاط مثبت دولت یازدهم دانست و گفت : انتظار داریم همانطور که گیلان در بسیاری از بخش ها پیشتاز است در این بخش نیز طی دیداری که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهیم داشت در استفاده از ظرفیت‌های استان گیلان برای فارغ التحصیلان کمال بهره را ببریم. وی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت یازدهم نسبت به دولت‌های گذشته فساد اداری کمتری را شاهد بودیم گفت :درخصوص جذب اعتبارات بیشتر که از وظایف ذاتی نمایندگان است از هرگونه همکاری با دستگاه اجرایی دریغ نخواهیم کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 663925
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.