پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر آستارا در حالی برگزار شد که اغلب داوطلبان در تبلیغات انتخاباتی خود شعارهای مشترکی مانند عدالت، توسعه، اشتغالزایی، تعامل، مهرورزی و آبادانی را به کار گرفته بودند. شعارهایی که عمل به آنها مسلما تأثیر بسیار مثبتی بر وضعیت این شهر ساحلی و مرزی و زندگی مردم آن خواهد داشت.
اکنون با اعلام نتایج نهایی انتخابات شورای اسلامی شهر آستارا ، مردم به عملی شدن این شعارها از سوی منتخبین چشم دوخته‌اند و از اعضای جدید شورای اسلامی شهر آستارا انتظار دارند که وعده‌های خود را فراموش نکنند.
انتظارات اصلی مردم از اعضای جدید و جوان شورای اسلامی شهر آستارا این است که منافع مردم و شهر را در نظر داشته و تحت تأثیر افراد صاحب قدرت قرار نگیرند، برگزیدگان مردم باید وفای به عهد را مدنظر قرار داده و هرگز خطی و باندی عمل نکنند.
مردم آستارا با امید به عملی شدن شعارهای انتخاباتی نامزدها یعنی فراهم کردن زمینه‌های اشتغال برای جوانان، توسعه و بهبود امکانات و خدمات شهری، عدالت و دوری از تبعیض و ارتقای گردشگری منطقه، منتخبان شورا را برگزیده‌اند.
نخستین کاری که اعضای شورای دوره پنجم در شهر آستارا باید انجام دهند، تبیین صحیح جایگاه شورای شهر است تا علاوه بر اینکه خود از وظایفشان آگاهی کامل پیدا کنند، مردم نیز بدانند که از شوراها چه انتظاراتی داشته باشند.
تشکیل اتاق فکر با حضور صاحبنظران و نخبگان فکری در زمینه‌های مختلف به منظور بهره‌مندی از دانش و مشورت آنان از دیگر مواردی است که باید از سوی شورای شهر مورد توجه قرار گیرد، اعضای شورای شهر باید در همه امور کاری خود خدا و سپس مردم را در نظر بگیرند و از افراط و تفریط دوری کنند.
منتخبان مردم باید سازندگی را در اولویت کاری خود قرار داده و از اینکه مردم به آنها اعتماد کرده‌اند مغرور نشده و همیشه خود را خادم مردم بدانند.
شهر مرزی آستارا دارای استعدادهای بی‌شماری برای توسعه و پیشرفت است، بندری بودن، دریای خزر، راه آهن، تالاب زیبای استیل، وجود ساحل، واقع شدن در مسیر ترانزیت و داشتن امتیاز منطقه ویژه اقتصادی از مزایایی است که هریک به تنهایی می‌تواند با مدیریت صحیح موجب توسعه یک شهر و منطقه شود.
اقبال بسیار خوب مردم از انتخابات وظیفه تک‌تک اعضای شورای شهر را سنگین‌تر می‌کند و امید است اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر آستارا با عملکرد مناسب خود در طول چهار سال پیش رو، موجبات توسعه شهر آستارا و رضایت خاطر مردم را فراهم کنند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.