به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرماندار آستارا روز سه شنبه در این همایش در دفتر امام جمعه این شهرستان گفت: علما و مبلغان دین در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حضور پرشور و تاثیرگذاری دارند و نمونه آشکار آن را در انتخابات اخیر دیدیم.
یونس رنجکش با اشاره به اینکه فعالان فرهنگی با استفاده از ابزارهای مختلف می توانند جامعه را به سمت سعادت پیش ببرند، افزود: علمای دین با ارائه آموزه های دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی نقش موثری در فراهم کردن امنیت اخلاقی و اجتماعی دارند.
امام جمعه آستارا نیز در این همایش با گرامیداشت یاد و نام امام خمینی (ره)، گفت: هدایت و رهبری مدبرانه و دلسوزانه امام (ره) و وحدت و یکپارچگی مردم، انقلاب را از شرایط بحرانی خارج و در مسیر روشن الهی و دینی قرار داد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه تبعیت از خط ولایت، زمینه های پیشرفت را برای مردم فراهم کرده است، افزود: وحدت در برابر دشمنان اسلام برای مسلمانان ضرورت دارد و عالمان دین با تبیین منویات مقام معظم رهبری می توانند در جامعه وحدت آفرین باشند.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا نیز در این آئین گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت تبلیغ احکام و آموزه های دینی است.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی با اشاره به اینکه یکی از وظایف خطیر علما ابلاغ کلام وحی است، تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان آستارا با حضور پرشور علمای تشیع و تسنن در عرصه تبلیغ خوش درخشیده و این امر گامی محکم در استکبار ستیزی است.
حجت الاسلام غلامعی هاشمی استاد حوزه علمیه قم نیز در این همایش بیان کرد: در 20 آیه قرآن کریم ویژگی های تبلیغ در دین اسلام بیان شده است و این آیه ها باید سر لوحه کار علما قرار گیرد.
وی استقامت در تبلیغ، خوش خلقی و مطالعه موضوعات دینی و فقهی را از ویژگی های مبلغان برشمرد و خاطرنشان کرد: در برابر هجمه های فضای مجازی و مسائل نوظهور در زندگی جوانان، باید علمای دین به علم روز مجهز شوند.

***
رئیس اتاق اصناف آستارا از گشایش نمایشگاه مبلمان خانگی با مشارکت تولیدکنندگان داخلی با هدف حمایت از تولید ملی در این شهرستان خبر داد.
عارف باباشپور روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در ورزشگاه وحدت آستارا به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه به مساحت چهار هزار متر مربع با 50 غرفه برپا شده و 20 تولید کننده از استان تهران، جدیدترین محصولات خود را در آن ارائه کرده اند.
وی با اشاره به تخفیف 10 تا 15 درصدی اقلام عرضه شده افزود: نمایشگاه فرصتی برای ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مبل است تا سطح کیفیت این صنعت ارتقا یابد.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه برای نخستین بار به صورت تخصصی و با حجم زیاد در آستارا برپا شده است، ادامه داد: در این نمایشگاه مبلمان خانگی راحتی، کلاسیک و مدرن، سرویس خواب، پارچه و کاور مبل و خدمات وابسته ارائه شده است.
باباشپور خاطرنشان کرد: از شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی است و این نمایشگاه به منظور معرفی کالای ایرانی و اشتغالزایی برپا شده و تا 12 خرداد از ساعت 18 تا 23 برای بازدید علاقمندان دایر است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

***
نمایشگاه عکس پرواز در اوج به منظور معرفی پرندگان منطقه حفاظت شده لیسار در مجتمع فرهنگی هنری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش گشایش یافت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه با همکاری موسسه زیست محیطی شقایق های وحشی هیرکانی دایر و 50 اثر از فردین نظیری هنرمند عکاس تالشی در آن به نمایش گذاشته شده است.
بهرام خوشحال افزود: این نمایشگاه به مدت یک هفته دایر خواهد بود و علاقمندان به حیات وحش و پرندگان می توانند از آن بازدید کنند.
وی اظهار کرد: سه هزار و 340 هنرمند در انجمن ها و گروه های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش فعالیت می کنند و در مناسبت ها و برنامه های مختلف آثار و آفریده های آنها در معرض دید عموم قرار می گیرد.
وی بیان کرد: فردین نظیری متولد سال 1350 در شهر لیسار تالش از سال 1391 فعالیت در رشته عکاسی به ویژه عکس مستند وحوش را آغاز کرده و با برگزاری نمایشگاه های انفرادی و گروهی آثار خود را در معرض عموم قرار داده است.
تالش با بیش از 200 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و مناطق حفاظت شده لیسار و تالش در شمال آن شهرستان به لحاظ موقعیت جلگه ای و کوهستانی و گونه های متنوع حیات وحش از اهمیت زیست محیطی برخوردار است.
خبرنگاران : یوسف هدایتی ،سید جلال سید محمدی ** انتشار: نصراله ابراهیمی
7106 / 7124/7105 /6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.