امید عباسی متولد 23 فروردین 1367 در شهر رشت است ، مدرک کارشناسی ارشد مهندسی معماری اش را سال 1394 از دانشگاه آزاد قزوین گرفته و از آن هنگام تاکنون در پروژه های بسیاری فعالیت داشته است .
با توجه به اهمیت معماری در ساخت بناهای دارای استحکام و زیبا از این طراح و معمار موفق درخواست مصاحبه ای می کنیم که با وجود مشغله های فراوان می پذیرد .
عباسی در مورد موفقیتش می گوید : مسابقه اینسپایرلی آواردز Inspireli Awards ، از سال 2015 توسط موسسه اینسپایرلی در جمهوری چک برگزار می شود.
این مسابقه در دو بخش Global جهانی و National ملی ، هر ساله نفرات برگزیده را انتخاب می کند که من در بخش ملی برنده این جایزه شدم .
در خصوص طراحی بنایی که جایزه نخست مسابقه اینسپایرلی را از آن خود کرده توضیح می دهد : طراحی این بنا سال گذشته به دفتر ما واگذار شد ، و در لحظه شروع پروژه با توجه به اینکه کارفرما طیف گسترده ای از خواسته ها مد نظرش بود ، در نهایت من و تیم معماری ، برنامه ریزی بر اساس اصول برندینگ رو در نظر گرفتیم تا بتوانیم کلیه نیاز ها که شامل کاربری های متنوع و بعضا متضاد بود را در یک بنا سازماندهی کنیم.
عباسی ادامه می دهد : این پروژه بعد از جلسات متعدد توفان ذهنی و آنالیز ، ' کارینو کلاب ' نام گذاری شد .
کارینو کلاب در واقع یک ساختمان چند عملکردی و محلی برای طرفداران هیجان و سرعت واقع در منطقه آزاد انزلی است که عملیات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شد.
این طراح جوان افزود: هسته ی مرکزی کارینو کلاب بر پایه تجارت و فروش خودرو بنا شده و چیزی که دغدغه کارفرما بوده و اتفاقا برای تیم طراحی معماری باعث جذابیت شد ، فعالیت های وابسته به فروش خودرو و پیش بینی تمهیداتی برای اهمیت دادن به مشتریان در فرآیند خرید و بعد از آن بود.
عباسی تصریح کرد :کاربری های وابسته مثل تیونینگ خودرو و سفارشی کردن تجهیزات و تزیینات و در کنار آن در نظر گرفتن تجربه های هیجان انگیز خاص مثل زمین تنیس روی بام ، شبیه ساز فرمول یک و شبیه ساز پرواز، دو طبقه رستوران و کافه در باغ بام و تمام این موارد از طریق برنامه ریزی هویت برند بطور تخصصی طی جلسات متعدد توسط تیم معماری و مدیریت دفتر ما ، طراحی و سازمان دهی شد.
از او نظرش در خصوص معماری را جویا می شوم ، انگار از سوال به وجد آمده باشد پاسخ می دهد : در واقع از نظر من معماری چیزی جز خلق فضاهای پاسخ دهنده به نیاز های انسان نیست و وقتی با مساله نیاز و ظرف مکانی آن مواجه می شوم ، یک سری اولویت ها خیلی سریع در ذهنم شروع به لیست شدن می کنند . این موضوع برای من خیلی اهمیت دارد که احساس کاربر از حضور در فضای معماری و مواجه شدن با اثر چطور باشد .
از این معمار جوان می پرسم از چه زمانی ایده های خلاقانه معماری به ذهنش خطور کرد ، جواب می دهد : خوشبختانه از همان سال های ابتدای تحصیلم در رشته معماری ، به شدت به این رشته علاقه مند شدم و همیشه دنبال کشف تجربه های جدید و متنوع بودم و همین این جا لازم می دانم از استاد عزیزم مهندس امیر غیاثی نهایت تشکر را داشته باشم که در سال های آغازین باعث حرکت من و خیلی از هم دوره ای هایم شدند.
این معمار جوان گیلانی یادآور می شود : در آن سال ها از طریق تشکیل یک گروه کوچک دانشجویی با دوستان فعالم ، شروع به شرکت در برنامه ها و مسابقه های معماری مختلف و کسب تجربه کردیم.
از او می پرسم در طراحی به چه نکاتی توجه دارد یا از چه چیزهایی ایده می گیرد . پاسخ می دهد : رفتار انسان ، احساس انسان برایم مرجع اصلی طراحی است . شاید باید اینطور بگویم که هر چیزی که بتواند کمک کند تا حتی برای چند لحظه کوتاه ،حس خوشایند حضور و تجربه در فرد موقع بودن در فضای معماری بوجود بیاید و این مساله از طریق برنامه ریزی فضایی و چیدمان نماد های مختلفی که ابزار کار طراحی معماری است ، با توجه به شرایط پروژه و غیره انجام می شود .
به اعتقاد این معمار موفق ، توجه به مسایلی مثل عطر فضا، طیف رنگ ، رفتار نور و سایه می تواند در کنار سایر مشخصات فنی و الزامهای فنی و عملکردی ، یک پروژه معماری را به مرز های رضایت بخشی نزدیک کند.
عباسی می گوید : مساله اصلی و همیشگی من ، تلاش برای کشف تجربه های خاص ،دلنشین و کارا در هنگام حضور در بناها و فضاهای معماری است و تلاشم بر این است که بتوانم در این مسیر پیوسته رو به جلو حرکت کنم.
برای این جوان خلاق و تمامی جوانهای کشورمان آرزوی موفقیت داریم .
خبرنگار: گیتی بابایی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6030/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.