به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید پورحضرت روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: درج قیمت در واحدهای عرضه کننده اقلام غذایی نظیر مرغ و میوه باید جدی گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان آستارا به خاطر موقعیت مرزی و گردشگری مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است، اضافه کرد: نوسان قیمت مرغ از مواردی است که انتظار می رود نظارت جدی بر روی آن صورت گیرد تا شهروندان بدون دغدغه خاطر نسبت به تهیه مرغ اقدام کنند.
وی خواستار افزایش ساعات پخت نانوایان شد و اظهار کرد: نانوایان با رعایت موازین بهداشتی به پخت نان در ساعات مقرر اقدام کنند و نباید تعطیلی خودسرانه نانوایی ها را شاهد باشیم.
عارف باباشپور رئیس اتاق اصناف آستارا نیز در این جلسه خواستار ساماندهی دستفروشان شد و بیان کرد: فعالیت بدون مجوز دستفروشان در شهر علاوه بر ایجاد ترافیک و بی نظمی باعث گلایه واحدهای صنفی دارای پروانه کسب شده است.
سخاوت سلیمان نژاد معاون اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز در این جلسه گفت: در سال جاری 2 هزار و 782 مورد بازرسی از واحدهای صنفی به خصوص نانوایی ها به عمل آمده است.
وی اضافه کرد: این بازرسی ها با هدف اعمال سیاست تنظیم بازار، اصلاح نظام توزیع با محوریت عدالت گستری و نظارت بر واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی انجام شد.
وی اظهار کرد: متخلفان شناسایی شدند و پرونده تخلف انها با برآورد جریمه به میزان 55 میلیون و 950 هزار ریال تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.
وی بیشترین تخلف بازاریان را درج نکردن قیمت عنوان کرد و ادامه داد: گرانفروشی، صادر نکردن صورتحساب و کم فروشی از دیگر تخلفات متصدیان واحدهای صنفی شهرستان آستاراست.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و پنج هزار واحد صنفی در این شهرستان فعال است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.