در آستانه فرا رسیدن فصل گرما کمیته های التور در شبکه های بهداشت و درمان گیلان جهت پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا، فعال شدند.

به گزارش  ایلنا از رشت، در آستانه فرارسیدن فصل گرما کمیته های التور شبکه های بهداشت و درمان استان گیلان در راستای پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا فعال شدند.

شهرام حسین نژادی،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا در این زمینه گفت:باتوجه به شروع فصل گرما و ورود همزمان گردشگران و مسافران داخلی و خارجی به این شهرستان و احتمال شیوع بیماری منتقله از آب و غذا به خصوص التور این کمیته در شهرستان آستار فعال شد تا با نظارت و کنترل بیشتر شاهد سفری خوش و عاری از بیماری برای گردشگران این منطقه مرزی باشیم.

عابدین نجفی مدیر شبکه بهداشت بندر انزلی نیز در جلسه کارگروه و امنیت غذایی این شهرستان تصریح کرد: هر ساله با شروع فصل گرما و آماده شدن محیط برای رشد و انتشار میکروب های ایجاد کننده ی انواع کاستروآنتریت ها با افزایش بیماری های منتقله از آب و غذا روبرو می شویم که انواع عفونت ها ( از جمله وبا ) و مسمومیت های غذایی را در بر پی دارد.

این موضوع باعث صرف هزینه های زیاد برای بیمــــاران، خانواده های آنان و هدر رفتن سرمایه های کشور می شود که با نظارت و پیشگیری می توان جلوی بسیاری از این هدر دادن سرمایه های ملی را گرفت. وی ادامه داد: بیماری های منتقله از آب و غذا، تهدیدی برای سلامتی افراد خصوصاً گروه های سنی حساس از قبیل کودکان، کهنسالان و افرادی که دارای نقص ایمنی هستند، می باشد که می تواند خطرات جدی را به دنبال داشته باشد.

در کمیته‌های التور بر روند نظارت و پایش واحدهای تولیدی، نگهداری و عرضه مواد غذایی خوردنی و آشامیدنی، فاضلاب شهری، بیماری منتقله از آب و غذا، کنترل کیفی آب شرب شهرستان، سالم سازی آب شرب، کنترل روغن در ماه مبارک رمضان، اطلاع رسانی و تبلیغات بهداشت محیطی توسط کارشناسان بحث و تبادل نظر شد./

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.