رضا علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ظرفیت های گیلان در حوزه های مختلف، بر لزوم بهره گیری از توان و پتانسیل های موجود در بخش تولید و اشتغال بعنوان شعار سال 96 تاکید کرد.
علیزاده با اشاره به اهمیت پاسداری از داشته های بی مانند ایران اسلامی و نیز جایگاه آثار و محوطه های تاریخی در حفظ هویت و اصالت نیاکان اظهار کرد: مبارزه با متعدیان میراث فرهنگی‏ اقدامی پیچیده و ارزشمند است که غفلت و سهل انگاری در آن تاریخ و فرهنگی یک ملت را هدف قرار می دهد.
وی با بیان اینکه گیلان استانی ممتاز در بهره مندی از آثار تاریخی و محوطه های باستانی است، گفت: کثرث آثار تاریخی و پهنه گسترده محوطه های باستانی استان صیانت از این میراث ارزشمند را پر اهمیت تر می سازد؛ لذا تلاش کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان نقش موثری در حراست از این داشته های ارزشمند ایفا می نماید.
علیزاده؛ همگرایی در انجام ماموریت ها و تداوم در گشت زنی و بازرسی از محوطه و آثار تاریخی را مورد تاکید قرار داد و بر برخورد جدی با حفاران غیرمجاز و متخلفان این حوزه تاکید کرد.
این مسئول؛ حفاظت از میراث فرهنگی را وظیفه ای مهم برشمرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی به لحاظ پاسداشت از ابنیه تاریخی ، توجه به جاودانگی آثار کهن و تلاش برای زنده نگاه داشتن آیین ها سمبل احترام به تاریخ است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با تقدیر از فعالیت های انجام شده از سوی کارکنان یگان حفاظت این اداره کل و کیفیت خدمات این حوزه ، کسب عنوان برتر از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان را مهر تاییدی بر این ادعا دانست.
علیزاده، یگان حفاظت را بازوان حمایتی این اداره کل خواند و افزود: امنیت افزایی در امر گردشگری ، حفاظت از ابنیه تاریخی و توسعه صنعت گردشگری را به دنبال دارد.
این مسئول بر لزوم تقویت قوا و بهره گیری از مشارکت اجتماعی تاکید و با اشاره به اینکه یگان حفاظت این اداره کل نقش مهمی در تأمین امنیت و حفاظت از آثار باستانی و تاریخی این استان دارد ، خواستار جدیت بیشتر در وظایف محوله و تکریم ارباب رجوع شد.
یک هزار و 60 اثر ثبتی شامل 979 ثبت شده فرهنگی تاریخی، سه اثر ثبت شده طبیعی، 53 اثر ناملموس، 17 اثر منقول و هشت رخداد تاریخی در گیلان به ثبت ملی رسیده است.
به گفته علیزاده، همچنین 19 موزه شامل پنج موزه تحت پوشش اداره کل، 9 موزه مشارکتی و پنج موزه مجموعه داران بخش خصوصی در گیلان فعال است.
خبرنگار : مرضیه ضامن ** انتشار : نصراله ابراهیمی
1881/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.