برای تامین سوخت دوم نیروگاه های سیکل ترکیبی استان در زمان قطعی گاز از ابتدای سال جاری تاکنون مجموعاً ۸۷ میلیون و ۶۶ هزار لیتر نفتگاز به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی استان ارسال شده است.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ، ذخیره سازی سوخت نیروگاه های رشت و پره سرکه به دلیل افت یا قطعی فشار گاز از نفتگاز به عنوان سوخت دوم  استفاده می کنند با تمهیدات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان از ابتدای سال در حال انجام است.

از مجموع ۸۷ میلیون و ۶۶ هزار لیتر نفتگاز توزیع شده در استان ، ۶۰ میلیون و ۵۵۲ هزارلیتربه نیروگاه سیکل ترکیبی رشت و۲۶ میلیون و۵۱۴ هزارلیتربه نیروگاه پره سر ارسال شده است که این میزان به ترتیب افزایش ۱۰۳۲ و ۲۹۲ درصدی را نسبت به زمان مشابه سال قبل نشان می‌دهد.  

از ابتدای سال تاکنون همچنین۲۵۸ میلیون و ۸۵۲ هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی(بنزین، نفت سفید و نفتگازغیر نیروگاهی) دراستان گیلان توزیع شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش را نشان می دهد . 

از مجموع انواع فرآورده نفتی توزیع شده در استان گیلان ۱۷۶ میلیون و ۱۱۶ هزار لیتر بنزین معمولی ، ۱۱ میلیون و ۴۸۰ هزار لیتر بنزین سوپر ، شش میلیون و ۷۸۷ هزار لیتر نفت سفید و ۶۴ میلیون و ۴۶۹ هزار لیترنفتگاز غیرنیروگاهی است . 

بیشترین تغییرات مصرف فرآورده‌ها مربوط به نفت سفید با کاهش ۴۴ درصد است که مدیریت صحیح مصرف، هوای مناسب و عدم درخواست مردم در فصل بهار و افزایش تعداد خانوارهای تحت پوشش گازکشی خانگی از مهمترین دلیل این کاهش است.

همچنین طی همین مدت مصرف بنزین سوپر با افزایش ۲۹ درصد همراه است که افزایش تعداد خودروهای منطقه آزاد و تعطیلات فصل بهار از جمله اهم عوامل افزایش مصرف این فرآورده است . 

در دو ماهه ابتدای امسال همچنین مجموعاً ۲۷ میلیون و ۵۶۰ هزار متر مکعب گاز فشرده طبیعی(CNG) در استان گیلان به مصرف رسیده است که این میزان نسبت به زمان مشابه سال گذشته با تغییر قابل ملاحظه ای همراه نبوده است.

گفتنی است که بامصرف این میزان گاز طبیعی(CNG) ،درصددانجام صرفه جوئی ۲۷ میلیون لیتریدر مصرف بنزین و برداشتن قدم موثری در راستای سوخت پاک است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.