فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا بر ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی زندانیان و خانواده‌های آنان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جمع اعضای هیات امنای انجمن حمایت از زندانیان آستارا بیان کرد: همگرایی دستگاه‌ها برای استفاده از ظرفیت انجمن حمایت از زندانیان به عنوان یک سازمان مردم نهاد در فعالیت های اجتماعی امری ضروری در این زمینه است.

وی اضافه کرد: با توجه به نقشی که این انجمن در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه داشته باشیم تا جامعه متحمل هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی نشود.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا این انجمن با بهره مندی از ظرفیت های موجود به سوی ایجاد فرصت های درآمدی و اشتغال پایداربه سود مدد جویان تحت پوشش برود.

وی اضافه کرد: کاهش جمعیت کیفری یکی از برنامه‌ریزی‌های این انجمن باید باشد تا از این طریق آسیب‌های اجتماعی جامعه هدف کاهش یابد.

فرماندار آستارا افزود: نباید جامعه زندانیان و خانواده‌های آنان را فراموش کرد زیرا آنان عضوی از این پیکره اجتماعی هستند و هرگونه بی‌توجهی به این گروه موجب برهم خوردن تعادل اجتماعی و افزایش چالش ها و مشکلات می شود.

در این جلسه که با حضور نصیری رئیس خدمات مشاوره‌ای و مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های استان گیلان برگزار شد. شکاری رئیس زندان آستارا با ارائه گزارش عملکردی از فعالیت این انجمن در آستارا ازکاهش جمعیت  کیفری در این شهرستان خبر داد.

وی ضمن تشکر از فرماندار آستارا در پیگیری موضوعات مرتبط با زندان اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی های بهتر بتوانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی زندانیان و خانواده های آنان بهتر از گذشته فعالیت داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.