مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: مدیران و جامعه آموزش و پرورش در فرآیند افزایش مشارکت حداکثری با رعایت قانون، پیشتاز و موفق بودند.

به گزارش ایلنا از رشت، مهدی حاجتی، مدیرکل اداره‌ آموزش و پرورش گیلان در جلسه شورای اداری نیروهای ستادی آموزش و پرورش استان، با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیان کرد:این دوره انتخابات ریاست جمهوری آوردگاه حضور بالای مردم بود و آموزش و پرورش به سهم خود زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت: گیلان از استان هایی بود که از نرخ مشارکت بالایی برخوردار بود و این مهم، ناشی از شعور بالای سیاسی، تحلیل درست و عنصر زمان‌شناسی قشرهای مختلف مردم بود.

حاجتی با تحلیل شرایط سخت شروع به کار دولت یازدهم، گفت: با وجود تحریم ها و همچنین وجود رکود تورمی، به یُمن خرد جمعی و تعامل سازنده و اتخاذ دیپلماسی قوی در روابط بین کشورها، دولت یازدهم توانست از این شرایط سخت عبور کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اذعان داشت: با وجود اینکه عده ای محدود منافع جریان خود را در مشارکت حداقلی مردم می دانند، از مشارکت فرهنگیان و رأی اولی ها عصبانی هستند و با انتشار اخبار کذب درصدد هستند تا کام مردم به ویژه معلمان را تلخ کنند اما مدیران و جامعه آموزش و پرورش در فرآیند افزایش مشارکت حداکثری با رعایت قانون، پیشتاز و موفق بودند.

وی با اشاره به هجمه ناجوانمردانه برخی جریانات سیاسی به آموزش و پرورش درباره سند چارچوب اقدام آموزش 2030  یونسکو، خاطرنشان کرد: این سند صرفا یک توصیه نامه است و آموزش و پرورش هیچ تعهدی در اجرای تمام بندهای آن ندارد و اجرای اسناد بالادستی همچون نقشه سند تحول بنیادین و سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری از اولویت های آموزش و پرورش است.

حاجتی مجموعه آموزش و پرورش را متشکل از انسان های متعهد و متخصصی دانست که برای گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی سر از پا نمی شناسند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان برنده انتخابات اخیر را، به تعبیر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم، آحاد مردم عنوان کرد که به استقلال، اقتدار، تعامل سازنده با جهان و نفی خشونت در مناسبات بین المللی رأی دادند.

وی با  نفی درصدبندی اقشار جامعه گفت: مردم ایران یکپارچه و متحد هستند و دکتر روحانی به عنوان منتخب مردم، رئیس جمهور همه اقشار جامعه است. 

در پایان جلسه شورای اداری در احکامی از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، آقایان جابر اخلاقی به سمت معاون پرورشی و فرهنگی،نورالله اکبری به سمت معاون آموزش متوسطه و غلامرضا مدبری فر به عنوان معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان منصوب شدند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.