به گزارش ایرنا، علیرضا شعبان نژاد روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی خانواده بزرگ سازمان جهاد کشاورزی گیلان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: قبل از دولت یازدهم، واردات بی رویه برنج موجب بی انگیزگی کشاورزان شده بود اما اکنون بدلیل حمایت های دولت، زمین های بایر و رها شده در این استان به چرخه تولید برمی گردد.
وی به رهاشدن بسیاری از اراضی چای استان در گذشته اشاره و اظهار کرد: پیشتر در تولید چای به حداقل رسیده بودیم اما طی چند سال اخیر حدود چهار هزار هکتار از باغ های چای احیاء شد.
شعبان نژاد با بیان اینکه پرداخت بموقع مطالبات چایکاران طی یک دهه گذشته بی سابقه بوده، اضافه کرد: تا کنون دولت بیش از 400 میلیارد ریال به چایکاران پرداخت کرده است.
وی گفت: همچنین طی سه سال گذشته بیش از 400 هزارتن افزایش تولید غذا در استان داشته ایم.
استان گیلان 238هزار هکتار اراضی شالیکاری دارد. 317هزار بهره بردار بخش شالیکاری گیلان همه ساله فصل کشت برنج را از اواخر اسفندماه آغاز و با برداشت آن در شهریورماه، فصل شالیکاری را در به پایان می برند.
همچنین در استان های گیلان و مازندران حدود 28 هزار هکتار باغ چای وجود دارد که 90 درصد آن در گیلان واقع است. برداشت برگ سبز چای، به طور معمول در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می شود و مراحل آن از اردیبهشت ماه آغاز و تا مهرماه ادامه می یابد. کیفی ترین برگ سبز چای مربوط به چین بهاره است و این چای بیشترین طرفدار را در میان مصرف کنندگان دارد.
جلسه شورای هماهنگی خانواده بزرگ سازمان جهادکشاورزی گیلان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در رشت برگزار شد.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.