به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ سرهنگ نوذر مرادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران آستارا گفت: این محموله قاچاق در حین حمل در محدوده شهر آستارا کشف شد و قاچاقچیان به محاکم قضایی معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای مرزبانی با همکاری مرزنشینان با پدیده قاچاق به صورت جدی مبارزه می کنند، اضافه کرد: کاهش تولیدات داخلی، افزایش بیکاری و کاهش درآمدهای عمومی دولت از آثار مخرب قاچاق در بخش اقتصاد است.
شهرستان آستارا با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرز آبی دارد.

***
رئیس اداره تعزیرات حکومتی آستارا نیز از محکومیت 21 قاچاقچی کالا در اردیبهشت ماه امسال به پرداخت 479 میلیون و 874 هزار و 680 ریال جزای نقدی در این شهرستان خبر داد.
محمد احمدی مقدم روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: ارزش کالاهای قاچاق ضبط شده به نفع دولت 800 میلیون ریال و بیشتر آنها شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، سیگار و قلیان است.
وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده های ورودی و مختومه قاچاق در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 10 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: بیشتر کالاها مربوط به استان های شمال غرب کشور و در مبادی ورودی آستارا کشف و ضبط شده است.
احمدی مقدم همچنین از کشف چهار هزار و 970 ثوب البسه قاچاق با ارزشی بالغ بر 775 میلیون و 383 هزار و 411 ریال توسط نیروی انتظامی در آستارا خبر داد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124 /6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.