اسفندیار ضیائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ثبت‌ نام کلاس‌ های تابستانی کانون گیلان از ماه جاری آغاز شده و چراغ مراکز فرهنگی هنری سراسر استان با حضور کودکان، نوجوانان و خانواده‌ ها همانند ‌همیشه روشن است.
وی با بیان این که فعالیت ‌های تابستانی مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان از هفته اول تیر آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد، اظهار کرد: تابستان امسال نیز مانند دیگر ایام، گام‌ های موثری برای کیفیت‌ بخشی به وقت‌ های آزاد فرزندان ایران اسلامی بر می داریم.
وی بیان داشت: نگاه ویژه دستگاه فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تمامی مخاطبان، زمینه‌ساز استقبال جامعه از فعالیت‌ های خلاقانه، هدفمند و کتاب‌محور کانون است.
وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری در طول سال ‌ها فعالیت و در سایه ایجاد امکانات لازم، بستری مناسب برای حضور فرزندان ایران اسلامی فراهم ‌کرده و مربیان توانمند این مجموعه نیز با کشف و پرورش استعداد‌های فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان نقشی تعیین‌ کننده ای دارند.
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان خاطر نشان کرد: ارایه آموزه ‌ها با بهره‌ گیری از تعالیم دینی و استفاده از روش‌ های آموزش غیر‌مستقیم در ایجاد انگیزه و علاقمندی مخاطبان به برنامه ‌های کانون مهم و حائز اهمیت است.
وی با بیان این که افزایش گسترده فعالیت ‌ها همواره‌ مد نظر این دستگاه فرهنگی قرار دارد، اظهار کرد: کانون پرورش فکری در بیش از 50 سال فعالیت خود نگاهی ویژه به فناوری ‌های روز داشته و در این مسیر همگام با پیشرفت‌ ها و همراه با نیاز‌های کودکان و نوجوانان امروز، در‌ مسیر بروز ‌رسانی امکانات و ارتقای دانش همکاران گام‌ برداشته است.
وی با تشریح برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌ فعالیت‌ های علمی شامل رباتیک، محاسبه ذهنی با چرتکه، زیست‌شناسی، نانو و نجوم در کنار برنامه های دیگر کانون شامل کتابخوانی، قصه‌گویی، معرفی و نقد کتاب و هم‌چنین برپایی کارگاه‌های آموزش نقاشی، سفالگری، خوشنویسی و... اثر‌بخش و تاثیر‌گذار است.
31 مرکز فرهنگی هنری ثابت، یک‌ کتابخانه سیار روستایی، چهار کتابخانه پستی و دو مرکز فراگیر (ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های خاص) در استان گیلان فعال است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.