پردل امیری نژاد روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: به تناسب شمار مسافران تعداد این واحدها در نیمه دوم ماه رمضان افزایش خواهد یافت و گشت های مشترک ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی بر نحوه فعالیت واحدها نظارت و با واحدهای بدون مجوز برخورد خواهند کرد.
وی اظهار کرد: واحدهای اقامتی و پذیرایی بین راهی ، باید بنرهای تبریک ماه مبارک رمضان را نصب و در اوقات شرعی اذان پخش کنند.
13 هتل، 9 هتل آپارتمان و هفت مهمانپذیر در آستارا وجود دارد و این شهرستان جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور است و سالانه بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، بمنظور ارتقاء آگاهی های خود مراقبتی دانشجویان، اجرای طرح سفیران سلامت در دانشگاه های آستارا آغاز شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا عصر دوشنبه در آغاز این طرح در دانشگاه پیام نور آستارا گفت: دولت تدبیر و امید در آموزش های خودمراقبتی و پیشگیری، موفق ترین دولت بوده است و دانشجویان نیز جامعه هدف این طرح هستند.
شهرام حسین نژادی با اشاره به اینکه در گام نخست این طرح، 68 دانشجو در دانشگاه پیام نور آستارا به عنوان سفیران سلامت ساماندهی شده اند، گفت: در این طرح نمایشگاه ها و همایش های آموزشی برای دانشجویان برگزار می شود.
وی هدف از این طرح را آموزش خود مراقبتی، آمادگی برای ازدواج، تندرستی خانواده، بارداری و فرزندآوری، فرزندپروری، زایمان و مراقبت های آن، مدیریت استرس و بحران، مدیریت منابع خانواده، ناسازگاری و مدیریت آن اعلام کرد.
وی وظیفه سفیران سلامت را فرهنگ سازی خود مراقبتی و پیشگیری در جامعه و دانشگاه ها دانست و گفت: شش هزار دانش آموز نیز در مدارس آستارا به عنوان سفیران سلامت فعالیت می کنند.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.