به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد انتخابات گیلان، احمد قنبریان روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هر صندوق، به طور میانگین چهار ناظر قرار داده شده و تعداد افراد ناظر بر صندوق ها با توجه به حجم مشارکت مردم در حوزه های انتخابیه و شعبه های اخذ رأی، کاهش یا افزایش می یابد.
وی با اشاره به مشارکت پرشور مردم در انتخابات خصوصاً در ساعت های اولیه برگزاری آن افزود: صف های طولانی حضور مردم در پای صندوق های اخذ رأی در شعب مختلف استان، بیانگر رقم خوردن حماسه ای دیگر در تاریخ گیلان در انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است .
قنبریان با اشاره به تلاش هیأت های نظارت و اجرایی انتخابات گیلان در راستای حفظ و حراست از آرای مردم و برگزاری انتخابات سالم تاکید کرد: علاوه بر اطلاعیه های ستاد انتخابات ، اطلاعیه های هیأت نظارت نیز، مرجع رسمی برای اطلاع رسانی و انتشار اخبار صحیح است.
مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح امروز (29 اردیبهشت) در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند.
یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند. از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر رأی اولی هستند.
همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت می کنند که از این تعداد، یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها هستند؛ از این تعداد 965 نفر زن و 13 هزار و 700 نفر مرد هستند.
فرایند رأی گیری پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد. مردم در هرکدام از این شهرها باید هفت عضو شورای اسلامی را انتخاب کنند.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.