اسفندیار ضیائی، در گرد‌همایی همکاران کانون استان گیلان، تحقق اهداف را مهم‌ترین اولویت‌های یک برنامه‌ریزی درست و هدف‌مند توصیف‌ کرد و این امر را نیازمند مطالعه‌ گذشته و ترسیم آینده دانست.

به‌گزارش ایلنا از رشت، سرپرست کانون استان گیلان در این گرد‌همآیی که ‌به‌ منظور تبیین چشم‌انداز برنامه‌های 10 ساله کانون و ‌همچنین ترسیم سیاست‌های یک‌ساله استان صورت‌گرفت، تحقق اهداف را مهم‌ترین اولویت‌های یک برنامه‌ریزی درست و هدف‌مند توصیف‌کرد و این امر را نیازمند مطالعه‌ گذشته و ترسیم آینده دانست.

ضیائی تصریح‌کرد: پاسخ به این پرسش که کجا هستیم و کجا خواهیم‌بود، لازمه‌ی برنامه‌ریزی است و از این رومی بایست به‌گذشته نگریست و با نیاز‌سنجی، رفع کاستی‌ها و تقویت توان‌مندی‌ها در مسیر نیل به اهداف سازمانی گام‌برداشت.

سرپرست کانون‌گیلان درعین‌حال ضرورت هم‌اندیشی و همراهی تمامی همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری را در برنامه‌ریزی یادآور‌ شد و تاکید‌ کرد: آن‌چه در این میان می‌تواند سازنده و راه‌گشا باشد، دوراندیشی و نگاه به آینده است.
  تبیین اهداف و تشریح سیاست‌های 10 ساله کانون ازدیگر محور‌های سخنان ضیائی دراین گرد‌هم‌آیی بود و وی با تاکید براین‌ که مرور برنامه‌های گذشته، بستری مناسب برای ترسیم چشم‌انداز کانون در دو برنامه‌ی  5 ساله فراهم کرد، گفت: سال جاری که به اهتمام مقام معظم رهبری «سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده، نقطه‌ آغازین اجرای این برنامه‌‌‌ها و فرصت مغتنمی برای توسعه‌ همه‌جانبه این دستگاه‌فرهنگی است.
وی همچنین به ظرافت‌های این چشم‌انداز اشاره‌ وبابیان‌ این‌که امکان نیاز‌سنجی، بومی‌سازی و حرکت متناسب باظرفیت‌ها و شرایط متغیر محیطی از برجستگی‌های این برنامه‌‌است خاطر‌نشان‌کرد: آن‌چه این چشم انداز را برجسته می کند، نگاه هم‌زمان به ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی است.
  سرپرست‌کانون گیلان توضیح‌داد: افزایش مراکز فراگیر و کتاب‌خانه‌های سیارروستایی، توجه ویژه ‌به پرتال کودک و نوجوان به عنوان ابزاری ارزش‌مند در معرفی ظرفیت‌های کانون، تداوم هدف‌مند طرح‌ کانون مدرسه و همچنین افزایش گستره‌ فعالیت‌های سینماکانون از شاخصه‌های این چشم‌انداز محسوب‌ می شود.
   اسفندیار‌ضیائی به تبیین سیاست‌های کانون گیلان با تکیه بر سند چشم‌انداز 10 ساله پرداخت و توجه به نیروی انسانی و لزوم اندیشیدن تهمیدات لازم برای جذب و پایدار‌سازی عضو را اولویت‌های این دستگاه‌فرهنگی عنوان‌کرد.
وی در این میان انضباط اداری و مدیریت منابع را از اهم برنامه‌ها خواند و با اشاره‌به این‌که تقویت‌کارگروهی، مدیریت چالش‌ها و آمادگی لازم برای همراه‌شدن با فرصت‌های تازه می‌تواند افق‌های تازه‌ای پیش روی این مجموعه ترسیم‌کند گفت:« آن‌چه برنامه‌ریزی را اثر‌بخش می کند، انگیزه، نشاط و سخت‌کوشی‌است».
ضیائی هم‌چنین با حضور در نشست سه‌کارگروه متشکل از همکاران فرهنگی، ادبی و هنری که به منظور ترسیم سیاست‌های یک ساله‌کانون استان گیلان صورت‌گرفت، از ضرورت فضا‌سازی مناسب‌ مراکز و توجه افزون‌تر به‌نیاز‌های اعضای نوجوان سخن‌گفت و با اشاره به اهمیت فعالیت‌های کتاب‌محور این دستگاه فرهنگی، بر نقش ارزش‌مند مربیان در پرورش حس دینی مخاطبان‌تاکید‌کرد.
لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای اجرای فعالیت‌های هدف‌مند در مناسبت‌های ملی و مذهبی  و بهره‌گیری از ابزار قصه‌گویی برای انتقال آموزه‌ها به مخاطبان ازدیگرموضوعات مورد توجه ضیائی بود و وی درعین‌حال با مهم‌توصیف‌کردن مطالعه و به‌روز‌رسانی آگاهی‌ها بر تشویق این امر از سوی مسوولان تاکید‌کرد.
  وی ضمن تبریک هفته‌خانواده به همکاران و با بیان‌این که ایجاد‌نشاط و افزایش همدلی از اهداف برپایی این گردهم‌آیی است از ادامه‌یافتن چنین برنامه‌هایی با حضور همه‌ی همکاران کانون استان خبرداد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.