مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: افزایش فعالیت ها و برنامه های قرآنی در دولت یازدهم نسبت به دوره های گذشته، نشان دهنده راهبرد قرآنی و دینی آموزش و پرورش است.

به گزارش ایلنا از رشت، مهدی حاجتی در جشن شکرگزاری کسب مهارت خواندن قرآن در پایه سوم ابتدایی با اشاره به اهمیت آموزش قرآن در سنین کودکی، خاطرنشان کرد: یادگیری، تدبّر و عمل به قرآن از مراحلی است که برای گسترش آموزه های دینی در دوران مدرسه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت و تنوع اجرای برنامه های قرآنی در مدارس کشور یادآور شد: اجرای برنامه جشن شکرگزاری کسب مهارت خواندن قرآن برای چهارمین سال پیاپی در پایه سوم ابتدایی فقط یکی از این برنامه های آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش به هجمه برخی از جریانات سیاسی به دولت در زمینه سند چهارچوب اقدام آموزش 2030 گفت: اصل این سند در امتداد برنامه " آموزش برای همه" است که سابقه آن به سال 1990 بازمی گردد و برخی اظهارات گروهها و محافل مبنی بر آموزش جنسی و همجنس گرایی در مدارس کذب محض و تحریک احساسات مذهبی مردم علیه دولت است.

حاجتی افزود: در این برنامه اصولاً از ایران و هیچ کشور دیگری درخواست امضا یا موارد الزام آور نشده است و کاملاً اجرای آن بنا به نظر و تصمیم دولت ها می باشد.

وی با اشاره به برخی ملاحظات کشورمان درباره این سند گفت: در اجلاس اینچئون کره جنوبی که در خرداد 94 برگزار شد، ایران رسماً اعلام کرد: " کشورمان خود را متعهد به اجرای بخش هایی از چهارچوب اقدام آموزش 2030 که به هر شکلی در تعارض با مقررات و اولویتهای ملی ، باورهای دینی و ارزشهای فرهنگی جامعه ایرانی تفسیر و تعبیر شوند، نمی داند".

وی گفت: در اجرای این سند فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است و آموزش و پرورش خود را به اجرای اسناد بالادستی مانند: نقشه سند تحول بنیادین و سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری متعهد می داند.

گفتنی است چهارمین دوره جشن شکرگزاری کسب مهارت خواندن قرآن ویژه پایه سوم ابتدایی در 2075 مدرسه ابتدایی و با شرکت 31068 دانش آموز گیلانی از 16 تا 31 اردیبهشت در حال برگزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.