به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی روز سه شنبه در نشست مشترک ستاد تنظیم بازار و کمیسیون تعزیرات استان که در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در رشت برگزار شد، اظهار کرد: در صدد هستیم همچون سال‌های گذشته به گونه‌ای عمل کنیم تا مردم برای تهیه نیازمندی های این ماه، دچار مشکل نشوند.
استاندار گیلان با بیان اینکه بر روی نحوه توزیع برنج حساس هستیم، خاطرنشان کرد همواره سعی داریم امور این حوزه به نحوی مدیریت شود تا مصالح کشاورزان و مصرف کنندگان توأمان در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: درخصوص برنج با توجه به وجود اراضی حاصلخیز و ترویج ارقام جدید، خودکفایی دور از دسترس نیست گرچه به کیفیت ارقام مورد کشت در گیلان توجه خواهیم داشت.
نجفی با بیان اینکه برخی از زمانی دفاع می‌کنند که جزو بزرگترین وارد کننده‌های گندم بودیم، افزود: یادمان نرفته زمانی به اندازه سه تا چهار روز ، ذخیره گندم در سیلوهای استان داشتیم اما در حال حاضر، گندم ذخیره شده در استان به اندازه نیاز یک دوره چند ماهه در سیلوها موجود است.
وی تصریح کرد: البته درخصوص نحوه عملکرد دولت در استان‌ها هر کس می‌تواند نظر خود را بدهد اما آنچه دارای اهمیت است، قضاوت مردم خواهد بود.
وی به تلاش مجموعه مدیریتی استان برای کنترل وضعیت قیمت اقلام مختلف که مورد مصرف آن در ایام مبارک ماه رمضان بیشتر است، اشاره کرد و گفت: آرامش حاکم بر بازار استان در سال های اخیر، کم نظیر است و بسیاری از اقلام با ثبات قیمت مواجه است.
به گفته نجفی، پیش از آغاز به کار این دولت شاهد بودیم بعضاً قیمت مرغ به بیش از هشت هزار تومان می‌رسید اما امروز می توان آن را با مبلغی کمتر از هفت هزار تومان نیز تهیه کرد و این وضعیت مشابه درخصوص بسیاری از اقلام دیگر مصرفی این ماه مبارک نیز مشاهده می‌شود و در طول ماه مبارک رمضان شرایط را حفظ خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون تعزیرات استان گیلان شرایط افزایش قیمت، سهولت دسترسی و کیفیت اقلام مصرفی و عمومی را مطلوب ارزیابی کرد.
وی با بیان اینکه امروز در شرایط خوبی هستیم، خواستار افزایش نظارت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت ، تعزیرات حکومتی و سایر سازمان‌های ذیربط در بازار شد.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش به برخی بداخلاقی‌ها که علیه دولت صورت می‌گیرد، اشاره کرد و با بیان اینکه بیشترین بی‌مهری‌ها را نسبت به این دولت شاهد هستیم، گفت: در هیچ دولتی چنین آرامشی در کشور احساس نشد و امروز به برکت وجود نظام مقدس اسلامی شاهد خدمات دولت که البته متعلق به نظام است، هستیم و نباید غیر واقع سخن بگوییم و با تخریب عملکرد دولت در ذهن مردم امید را حذف کنیم.
نجفی با بیان اینکه یکی از خدمات ارزشمند دولت طرح تحول سلامت است، افزود: در آستانه انتخابات بعضاً صداوسیما نیز با شکل دهی برنامه‌های ساختگی بذر نا امیدی و یأس به مردم می پاشد که عمل ناپسندی است در حالیکه یکی از خدمات ارزشمند دولت، طرح تحول سلامت است ولی در این روزها در برنامه هایشان این دستاوردها را زیرسوال می برند.
استاندار گیلان به برخی عملکرد های مثبت دولت در گیلان نیز اشاره کرد و گفت: امروز شرایط را تغییر داده ایم و می‌بایست در کار هم و با کمک یکدیگر با هجمه‌های شدید جامعه جهانی علیه سیاست‌های کلان کشورمان مقابله کنیم و کشور را به سمت پیشرفت و تعالی سوق دهیم.
در نشست مشترک ستاد تنظیم بازار و کمیسیون تعزیرات استان که در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برگزار شد، مدیران کل صنعت، معدن، تجارت و تعزیرات حکومتی نیز حضور داشته و گزارشی ارائه کردند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.