به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ، دکتر محمد علی نجفی در این همایش رعایت حقوق مصرف کنندگان را از جمله ارکان حقوق شهروندی دانست و افزود : رعایت حقوق مصرف کننده ، رعایت حقوق شهروندی است . وی با بیان اینکه کارآفرینان عزیز با تحمل سختی در عرصه تولید تلاش می کنند افزود : با توجه به اهمیت بخش تولید پیشنهاد دادم تا این نشست در مراکز تولیدی برگزار گردد . استاندار گیلان با اشاره به توفیقات دولت یازدهم در بخش های مختلف اظهار داشت : از جمله اقداماتی که در آغاز کار دولت تدبیر و امید به آن پرداخته شد برنامه ریزی برای کارهای جامع و صحیح در بخش های مختلف بود .

دکتر نجفی افزود : در دولت یازدهم در بخش زیر ساخت ها که بستر را برای سرمایه گذاری فراهم می کند گام های بزرگی برداشته و توفیقات خوبی حاصل شد که اجرای باقیمانده آزاد راه رشت قزوین ، افزایش ظرفیت بنادر و احداث راه آهن رشت - قزوین از جمله این اقدامات است . وی با اشاره به روند اجرای این پروژه ها تصریح کرد : به یاری خداوند مراحل احداث راه آهن قزوین - رشت در حال اتمام بوده و 2 ماه آینده و در این دولت شاهد افتتاح آن خواهیم بود . استاندار گیلان از ادامه این خط ریلی به منطقه آزاد و بندر انزلی و مسیر رشت - آستارا خبر داد .

استاندار گیلان با بیان اینکه ظرفیت بندر انزلی از 7 میلیون تن به 11 میلیون تن در حال افزایش است افزود : بندر آستارا با ظرفیت 1.5 میلیون تن که اجرای آن توسط بخش خصوصی صورت پذیرفت به میزان 3 میلیون تن افزایش می یابد . استاندار گیلان افزود : با احداث بندر کاسپین با ظرفیت 22 میلیون تن ارتباط با بنادر باکو ، آکتائو ، ترکمن باشی، آستراخان ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات استان شکل خواهد گرفت . استاندار گیلان با بیان اینکه در کشورمان همیشه واردات بر صادرات پیشی داشت حتی در سالهایی که کشور از درآمد بالایی برخوردار بود افزود : دولت یازدهم موفق شد تا صادرات کالاهای غیر نفتی را بر واردات آن فزونی دهد .

استاندار گیلان گفت : از جمله نگرانی ها در شهر صنعتی رشت که بارها طرح شده بود مشکل جاده ارتباطی آن بود که علی رغم کمبود اعتبارات و اختلاف 46 ساله وزارت نیرو و مسکن و شهرسازی در این مسیر توانستیم این مشکل را برطرف کنیم . استاندار گیلان اقدامات صورت گرفته در استان را وظیفه مسئولین دانست که باید صورت می پذیرفت. دکتر نجفی با انتقاد از برخی افراد که در آمارها تشکیک می کنند گفت : آمارهای ارائه شده بر اساس مرکز آمار ایران و مراجع رسمی می باشد . استاندار گیلان فضای سرمایه گذاری در گیلان را خوب توصیف کرد و با بیان اینکه روند کاهش بیکاری و افزایش تعداد بیمه شدگان حاکی از تحقق این مهم در استان است افزود : افرادی که نمی خواهند اقدامات صورت گرفته در استان را ببینند نمی توان آنها را مجبور کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه فضای آرام و امن در استان و کشور در حال شکل گیری است افزود : قریب به 4 سال گیلان موفق گردید در بخش فضای کسب و کار گیلان رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهد و این فضا انگیزه را برای حضور سرمایه گذاران فراهم می کند . وی وضعیت منابع آبی موجود استان در بخش صنعت را در کشور بی نظیر دانست و افزود : هر چند که در بخش تامین آب کشاورزی محصولاتی نظیر برنج فقیر بوده و با مدیریت منابع آب ، فصل زراعی را سپری می کنیم اما وضعیت آبی استان در صنایعی که به آب احتیاج دارند مطلوب است .

استاندار گیلان از افزایش درصد برخورداری گاز روستایی از 63 درصد ابتدای دولت به 96 درصد خبر داد و افزود : به یاری خداوند در سال جاری تمامی استان را سبز اعلام خواهیم کرد که این خود فرصتی برای حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران در گیلان است . استاندار گیلان با اشاره به توفیقات برجام و تحول های صورت گرفته اظهار داشت : به یاد داریم در جلساتی که 3 سال گذشته در کارخانجات تولیدی برگزار می کردیم عمده نگرانی ها در خصوص مشکل بانکی و ارتباطات خارجی بود . استاندار گیلان با اشاره به دریافت وام 28 درصدی توسط کارخانه تولید سیمان در دوران گذشته اظهار داشت : نمی گوییم که در این دولت مشکلات بانکی را کامل حل کردیم اما سود وام ها دیگر 28 درصدی نیست.

دکتر نجفی کاهش تورم بیش از 40 درصدی به کمتر از 8 درصد در دولت یازدهم را از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد . وی با بیان اینکه اعتقاد دولتمردان بر این است که تولید کنندگان نمی توانند بار سنگین را بردوش گیرد افزود : گیلان در بخش اعطای تسهیلات به واحدهای تولید در کارگروه رفع موانع تولید موفق گردید رتبه سوم را به خود اختصاص دهد این در صورتی است که گیلان در جایگاه دوازدهمین تا سیزدهمین صنعت کشور قرار گرفته است . وی با بیان اینکه متاسفانه عده ای ناجوانمردانه از خدمات صورت گرفته در دولت انتقاد می کنند افزود : بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان از 15.6 درصد سال 92 به 11.3 درصد در سال 95 کاهش یافته است .

وی در ادامه با بیان اینکه برخی آمار ارائه شده در بخش بیکاری استان را فصلی عنوان می کنند گفت : در جواب آنها می گوییم که نرخ بیکاری گیلان در فصل بهار 9.3 بود . استاندار گیلان نرخ بیکاری گیلان را کمتر از نرخ متوسط کشوری عنوان کرد و افزود : بعد از چند دهه ، گیلان موفق گردید نرخ بیکاری خود را کمتر از متوسط کشوری کند و این جزو افتخارات و عملکرد ما است . نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تلاش بیشتر در بخش شرکت های دانش بنیان و فناوری اطلاعات تاکید کرد و افزود : در سال 92 تنها 45 روستای استان از اینترنت برخوردار بودند که با تلاش های صورت گرفته در این دولت اکنون هزار و 356 روستا از اینترنت برخوردار می باشند .

وی ابراز امیدواری کرد : قطعاً اقدامات صورت گرفته در هر سال بهتر از سال گذشته خواهد بود . در پایان این مراسم استاندار گیلان با اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان به 11 شرکت برگزیده از آنان قدردانی کرد . دکتر نجفی همچنین با حضور در کارخانه تولیدی قطعه بندی و بسته بندی مرغ خام و پخته در شهرک صنعتی سپیدرود از روند ساخت این واحد تولیدی بازدید کرد . این کارخانه با ظرفیت تولید 20 تن تا کنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای ساخت آن 17 میلیارد تومان هزینه خواهد شد .

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 649061
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.