به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان ، با عنایت به نزدیکی زمان برگزاری ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز از تاریخ 31 تیرماه لغایت ششم مردادماه 96 جلسه ستاد استانی برنامه ریزی این جشنواره در استان، در دفتر روابط عمومی محیط زیست گیلان برگزار گردید.

روشنی مسئول هماهنگی با ستاد اجرای ملی جشنواره در این جلسه گفت: "جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران" مهمترین رویداد فرهنگی، هنری و محیط زیستی کشور است که از سال 1377 پایه گذاری شده و تا کنون پنج دوره آن برگزار شده است. وی افزود: مهمترین اهداف این جشنواره ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست و تشویق، تولید، شناسایی و ترویج آثار و فعالیت های هنری و فرهنگی ارزشمند و با کیفیت و موثر در جهت استقرار این فرهنگ است.

وی با اشاره به موضوع جشنواره گفت: موضوع محوری ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران "اقتصاد سبز" با تمرکز بر مقوله های "شهر پایدار"، "گردشگری پایدار" و "انرژی های پاک" است. روشنی بیان کرد: این جشنواره با هدف شناسایی بهترین آثار سینمایی و هنرهای تجسمی مرتبط با حفاظت محیط زیست در سطح ملی و بین المللی و نمایش عمومی آنها به منظور ارتقاء آگاهی عمومی و فرهنگ سازی در این زمینه، برگزار می گردد.

وی تاکید بر اهمیت جشنواره، مشارکت تمامی دستگاه های مرتبط و تاثیرگذار در برگزاری با شکوه جشنواره در سال 96 را خواستار شد. در ادامه اعضای دبیرخانه مرکزی جشنواره ضمن شرح کامل فراخوان و شرایط پذیرش آثار، سایت www.iigff.org را جهت ثبت آثار هنرمندان معرفی کردند و خواستار مشارکت گسترده دستگاه های اجرایی و صنایع در اجرای باشکوه این رخداد فرهنگی در استان شدند. در انتها صبوری نماینده مقیم جشنواره فیلم سبز استان نیز گزارشی از اقدامات جشنواره پنجم در سال 95 ارائه کرد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 647994
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.