به گزارش روز پنجشنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ محمدرضا محمدی گفت: کسانی که جرایم رانندگی آنان از سال 95 و قبل از آن به علت دیرکرد، دو برابر شده، از 19 اردیبهشت ماه جاری تا پایان آذرماه امسال فرصت دارند با پرداخت اصل جریمه، از طرح بخشودگی جرایم استفاده کنند.
وی با بیان اینکه رانندگان باید برای بهره مندی از این طرح به مراکز پلیس +10 مراجعه کنند، افزود: این طرح پس از اتمام دوره اعلام شده، تمدید نخواهد شد و رانندگان می توانند با دریافت برگه خلافی، اصل مبلغ جریمه خود را پرداخت کنند.
وی یادآور شد: رانندگان برای پرداخت مبلغ جرایم می توانند از طریق سایت راهور 120 اقدام کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان همچنین از افزایش تعهدات و سقف پرداختی بیمه بدون کروکی تا مبلغ 70 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ محمدی افزود:‌ در وقوع تصادفات منجر به خسارت، اگر طرفین دارای گواهینامه مجاز و مدارک لازم باشند و نسبت به علت حادثه اعتراض نداشته باشند، می توانند منتظر پلیس نمانند و خودشان به اداره های پرداخت خسارت بیمه مربوطه ، مراجعه و بدون نیاز به کروکی افسر پلیس، تا سقف 70میلیون ریال خسارت دریافت کنند.
وی گفت: این طرح در راستای جلوگیری از اتلاف وقت مردم در هنگام بروز تصادفات منجر به خسارت اجرا می شود و طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم رانندگی در هنگام بروز تصادفات منجر به خسارت جلو به عقب و موارد مشخص طرفین حادثه موظفند قبل از حضور پلیس، خودروها را به سمت جاده هدایت کنند.
سرهنگ محمدی با تصریح بر اینکه توقف خودروهایی که دارای تصادف مشخص خسارتی هستند، موجب راه بندان و تصادف های احتمالی دیگری می شود، خاطرنشان کرد: با خودروهایی که این قانون را پس از تصادف خسارتی دارای ظاهر مشخص رعایت نکنند، برخورد قانونی خواهد شد.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.