استاندار گیلان با حضور در اداره کل کمیته‌امداد استان در جمع امدادگران این نهاد و پنج تن از حامیان و خیران نمونه استان، بر ضرورت توانمندسازی حداکثری خانواده‌های تحت حمایت با رویکرد ایجاد اشتغال تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی استاندار گیلان با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد نورانی امام عصر (عج)، اظهار کرد: عملکرد کمیته امداد در ایجاد فرصت های شغلی و رونق بازار کسب و کار، مثبت است و تلاش امدادگران در سال گذشته و سال های قبل از آن، هم سو با نیازهای اساسی خانواده‌های محروم و نیازمند بوده است.

وی با بیان اینکه با عملکرد کمیته‌امداد درباره خدمت‌رسانی به قشر محروم جامعه غریبه نیستم، افزود: توانمندسازی خانواده‌های محروم از طریق ایجاد اشتغال برای آنها با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه و منابع بانکی کار بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است که کمیته امداد در چند سال اخیر به خوبی از پس این مهم برآمده است.

نجفی خاطرنشان کرد: خداوند متعال فرصت خدمت‌رسانی به محرومان را نصیب امدادگران کمیته‌امداد کرده و ارزش و اجر این خدمت‌رسانی نیز در نزد خودش محفوظ و ماجور می‌ماند و از حیث مادی قابل قیاس نیست.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه خدمات کمیته‌امداد در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست، تاکید کرد: خدمات این نهاد بیش از این باید انعکاس پیدا کند و لازمه مشارکت حداکثری مردم و خیران برای رفع مشکل نیازمندان، انعکاس شفاف و به موقع خدمات است.

علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز با ابراز خرسندی از حضور استاندار در جمع امدادگران، افزود: رویکرد کمیته‌امداد بر توانمندسازی خانواده‌ها از طریق ایجاد اشتغال است و بر این اساس هر ساله 10 درصد از مددجویان تحت حمایت باید از طریق توانمندسازی از چرخه حمایتی امداد خارج شوند.

وی با اشاره به ضرورت پالایش مددجویان تحت حمایت از طریق توانمندسازی خانواده ها ، تصریح کرد : 116 هزار و 600 خانوار تحت حمایت کمیته امداد بودند که در پایان سال 95 به 106 هزار خانوار معادل 7 درصد کاهش  یافته است .

محمدی با بیان اینکه سال گذشته چهار هزار و 312 طرح خودکفایی توسط مددجویان کمیته امداد استان گیلان به اجرا درآمده است ، گفت : برای اجرای این طرح ها 65 میلیارد تومان هزینه شده است.   

مدیرکل کمیته امداد گیلان به اهمیت مشارکت و همدلی قوای سه‌گانه و سازمان‌ها و نهادها برای  ارائه خدمات بیشتر به نیازمندان اشاره کرد و افزود: طبق منویات مقام معظم رهبری همگان موظف هستند تا در کنار کمیته امداد در جهت رفع آلام محرومان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کار و تلاش در استان به ویژه در خانواده‌های تحت حمایت در گرو اقدام و عمل است، اظهار کرد: ظرفیت‌های لازم برای اشتغال‌زایی در گیلان وجود دارد و خیران و نیکوکاران از مهمترین این ظرفیت‌ها هستند.

در این مراسم ضمن ارائه گزارش عملکرد توسط معاونان اشتغال و خودکفایی، توسعه مشارکت‌های مردمی، مدیر مسکن و ساختمان، به پاس حمایت‌های بی منت نیکوکاران از ایتام و نیازمندان، از پنج نفر حامی و نیکوکار نمونه استان تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.