به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری صومعه سرا ، مهندس فتح اللهی فرماندار شهرستان در جلسه ای که با حضور مشاورین خانواده وجمعی از بانوان شاغل در ادارات صومعه سرا وبا هدف مشارکت حداکثری انتخابات ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت علی اکبر(ع) وروز جوان ،گفت؛ نقش بانوان در انقلاب و بعد از آن بسیار پررنگ ومتفاوت بوده است.

وی از ارتقاء شخصیت اجتماعی بانوان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سخن گفت وخاطر نشان کرد؛ جمهوری اسلامی ایران هم از نظر ماهیتی وهم از نظر شکلی با دارا بودن ویژگیهایی نظیر ولایت فقیه آگاه به مسایل روز دنیا، بسیج مردمی ، سپاه پاسداران و ... متمایز از دیگر کشورهای جهان است. وی نقش زنان را در این دوره از تاریخ بسیار مهمتر از قبل بیان کرد و تصریح نمود؛ ماهیت اصلی وجودی زن نقش پرورشی و تربیتی دارد که در تصمیم سازیهای بزرگ نقش آفرین است.

فتح اللهی با بیان اینکه در برخی از کشورها از زنان بعنوان ابزار استفاده می کنند و نقشی در سرنوشت کشورشان ندارند ، بیان نمود ؛ در زمان جاهلیت اعراب نیز دختران را زنده به گور می کردند و برای زنان اهمیتی قائل نبودند که با رسالت پیامبر اکرم(ص) این نگرش تغییر کرد. فرماندار صومعه سرا از جایگاه حضرت زهرا(س) و ویژگیها وسجایای اخلاقی این بانوی بزرگ که نسل ائمه ما نیز از آن حضرت است سخن به میان آورد و افزود؛ زنان ما الگوی خود را بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهراء (س) قرار داده اند تا به این مرحله از کمال برسند.

وی از نقش زنان در دوره های مختلف بعد از انقلاب وحضور فعالشان در همه عرصه ها سخن گفت وبیان داشت، باید قبول کنیم که بطور کلی زنان در کار از مردان دقیق تر منظم تر و با برنامه تر هستند. به گفته ی این مسئول در این برهه از تاریخ که شرایط کشور بسیار حساس تر از گذشته است و دشمنان با استفاده از تمامی ابزارهای خود سعی در تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران دارند ، حضور پررنگ زنان در انتخابات 29 اردیبهشت 96 میتواند به یک حماسه سیاسی دیگر منجر شود.

فتح اللهی رعایت امانت داری را در امر انتخابات بسیار مهم تلقی کرد وادامه داد تمامی کاندیداها چه در ریاست جمهوری و چه در شوراها سرمایه های نظام هستند وبا هدف خدمت به میدان آمده اند ولی سعی ما بر انتخاب افراد اصلح و دارای برنامه باشد و از احساساتی رای دادن جدا پرهیز نماییم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 640958
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.