به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی در شهرستان رودبار با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد. در این همایش که با افتتاح هتل تالار افرند در روستای شیرکوه بخش رحمت آباد رودبار آغاز شد، محمدعلی نجفی استاندار گیلان با ابراز خرسندی از همراهی چشمگیر ملت با دولت،تلاش دولت تدبیر و امید را ایجاد نشاط اجتماعی با فراهم ساختن امکانات و توسعه زیرساختها خواند.

وی با بیان اینکه امروز روند توسعه و پیشرفت شگفت انگیز است،به روند روبه رشد در جوامع روستایی اشاره نمود و اظهار داشت:معنای واقعی اقتصاد مقاومتی در بهره مندی از پتانسیل های روستایی نهفته است. وی به رفع محرومیت های موجود در گیلان طی سالهای اخیر اشاره نمود و گفت:دولت تدبیر و امید با ایجاد زیرساختهای موثر و حمایت از روستاییان برای ایجاد بنگاه های خرد و زودبازده نسبت به یکسان سازی امکانات شهری وروستایی و نیز حذف پدیده مهاجرت گام های جدی برداشته است.

وی رشد اقتصادی در سالهای اخیر را مورد بحث قرار داد و یادآور شد:نرخ بیکاری در سالهای ابتدایی دولت تدبیر و امید بسیار نگران کننده بود اما به پشتوانه تلاش دولتمردان در صحنه های جهانی و کنکاش های جدی برای اجرای برجام و همچنین ایجاد صنایع خرد و کلان در استان شاهد ایجاد مشاغل پایدار در گیلان بوده ایم.

نجفی با بیان اینکه گیلان در ابعاد مختلف اقتصادی همچون گردشگری کشاورزی،صنایع سلولزی،فولاد و... جایگاه ممتازی را به خود اختصاص داده،حضور بخش خصوصی را در تحقق این مهم موثر خواند و گفت:دولت تدبیر و امید حامی سرمایه گذاران برای ایجاد رفاه اجتماعی و معیشتی بهتر برای عموم مردم است.

نماینده عالی دولت در گیلان به مناطق نمونه گردشگری استان اشاره کرد و افزود: پتانسیل های موجود باید با نگاهی کارشناسانه به منبعی اقتصادی تبدیل شود. نجفی به انتخابات پیش رو اشاره نمود و یادآور شد:هریک از افراد جامعه تعیین کننده آینده کشور خواهند بود؛لذا باید با هوشیاری و ارزیابی شعارها با عقلانیت های قابل تحقق به فردی اصلح رای دهیم.

 

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 640927
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.