مدیرعامل نفتی‌منطقه گیلان گفت: پنج باب جایگاه CNG (گاز طبیعی فشرده ) در شهرستان‌های خمام ، رودسر ، لنگرود، کوچصفهان و جیرده استان گیلان در دست ساخت است .

به گزارش‌ایلنا از رشت، علی اصغر عباسی مدیر عامل نفتی منطقه گیلان، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: استان گیلان در حال حاضر ۹۹ باب جایگاه CNG فعال دارد که با افتتاح پنج باب جایگاه شمار آنها به یکصد و چهار باب خواهد رسید . 

مدیر منطقه گیلان از وضعیت مطلوب پیشرفت فیزیکی جایگاه‌های CNG در دست احداث استان خبر داد و گفت: جایگاه‌های CNG خمام و لنگرود ۹۵ درصد ، جایگاه رودسر ۸۰ درصد و جایگاه  کوچصفهان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که پس از اتمام عملیات در نوبت راه اندازی قرار خواهند گرفت .

وی نسبت مصرف سوخت CNG به ازای هر هزار خودرو را ۱۰۰۰ متر مکعب عنوان کرد و گفت : براساس استانداردهای تعریف شده جایگاهی به ظرفیت کمپرسور ۱۰۰۰ متر مکعب امکان سوخترسانی به ۱۰۰۰ خودرو را دارد؛ در استان گیلان طبق آخرین آمارها تعداد خودروهای CNG سوز ۹۷ هزار دستگاه و مجموع ظرفیت سوخترسانی جایگاهها ۱۱۴ هزار متر مکعب است که این رقم نشان از سبقت عرضه به نسبت تقاضای CNG را دارد و بالاتر از استاندارد است .

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان همچنین به نسبت پراکندگی این تعداد جایگاه در سطح استان اشاره کرد و گفت: علیرغم تناسب کمی جایگاههای CNG به نسبت خودورهای دوگانه سوز در برخی مناطق پراکندگی جایگاهها در سطح استان مطلوب نبوده و تمرکز بیشتر جایگاهها در مراکز شهرستانها است که رفع این مساله نیز در دستور کار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور و کارگروه تامین CNG استان قرار دارد. 

عضو اصلی کارگروه CNG استان افزود: افزایش ظرفیت جایگاههای موجود پرتردد و صدور مجوز ساخت جایگاه در مناطق فاقد CNG از جمله این اقدامات برای توسعه مطلوب سوخت پاک در استان است . 
در همین راستا از ابتدای سال ۹۶ تاکنون دو مورد افزایش ظرفیت تجهیزات CNG در جایگاههای فعال شهرستان‌های خمام و تالش -که در مسیرهای ترانزیتی استان واقع شده اند - و یک مورد تخصیص مجوز سوخت در مسیر جاده  جیرده – رشت صورت گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.