به گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی گیلان به ایرنا، علی یزدانی در دومین روز از سفر خود به استان گیلان در نشست با صنعتگران و صاحبان واحد‌های تولیدی شهرستان آستانه اشرفیه افزود: بدنبال ایجاد بانک توسعه بنگاه‌های خرد و کوچک و متوسط نشات گرفته از اساسنامه بانک صنعت و معدن هستیم .
وی اظهار کرد: اگر بتوانیم این بانک را که مورد موافقت مجلس نیز می باشد، راه اندازی کنیم می تواند تحولی در فعالیت بنگاه ها ایجاد نماید.
وی بابیان اینکه همه بانک ها مکلفند وثیقه های بنگاه های ما را بپذیرند، تصریح کرد: در همین رابطه بانک مرکزی به زیر مجموعه خود در شهرستان ها ابلاغ نموده که قرار دادها را بپذیرند.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: این تصمیماتی است که مصوب شده و جلسات چگونگی اجرای آن همچنان ادامه دارد.
وی در ادامه از واگذاری اختیارات سازمان متبوعش به شرکت شهرکهای صنعتی استان ها خبر داد و اظهارداشت: این اقدام در راستای سرعت در ارائه خدمات به صاحبان صنایع و مردم انجام شده است.
یزدانی ‌گیلان را استانی با قابلیت‌های بالای توسعه ذکر و بیان کرد: این استان بدلیل نزدیکی به پایتخت ، وجود آزاد راه و در آینده با راه اندازی راه آهن و مواهب خدادادی یکی از مستعد ترین استان های کشور برای توسعه صنعتی است که بایستی با همراهی و همدلی مسئولان استان از این ظرفیت ها جهت توسعه فضای کسب و کار در استان استفاده بهینه ای صورت گیرد.
همچنین وی در حاشیه بازدید از پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی آستانه اشرفیه گفت: این تصفیه خانه که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا مرداد ماه امسال و در روز ملی صنایع کوچک و یا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: اولویت مهم در برنامه ششم توسعه و در سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مسائل زیست محیطی است که این مسئله مورد نظر دولت نیز بوده و طی سه سال اخیر در دولت یازدهم چند برابر سالهای گذشته تصفیه خانه فاضلاب در شهرکهای صنعتی کشور احداث شده است.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین طی بازدید ازشهرکهای صنعتی لوشان وخرشک شهرستان رودبار و در نشست با جمعی از مسئولان شهرستان و صنعتگران با اشاره به عدم افزایش قیمت اراضی در80 درصد از شهرکهای صنعتی کشور گفت: در20درصد شهرکهای صنعتی نیز قیمت اراضی براساس نرخ تورم محاسبه و به صنعتگران پنج درصد و شرکتهای دانش بنیان 10 درصد تخفیف داده می شود.
35 ناحیه و شهرک صنعتی در گیلان وجود دارد.
دو هزارو 600 واحد صنعتی در گیلان فعال است.
دریافت خبر مریم سلیمانی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7296/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.