به گزارش عصر شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان به ایرنا، قربانعلی محمد پور گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و نیروی انتظامی تالش با دستور قضایی هشت هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده جوکندان تالش را آزادسازی و سازه های غیر مجاز را تخریب کردند و متخلفان به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.
وی افزود: منطقه حفاظت شده لیسار و جوکندان تالش با وسعتی بالغ بر 31 هزار و 142 هکتار در شمال شهرستان تالش متشکل از ساحل، اراضی جلگه ای و کوهستانی زیستگاه انواع قرقاول و پرندگان شکاری نظیر عقاب تالابی، جنگلی و پستاندارانی مانند گربه جنگلی و گراز است.
وی با اشاره به اینکه نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با هرگونه برداشت غیر مجاز از رودخانه ها برخورد می کنند، اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در حین گشت در رودخانه ناورود تالش با ممانعت از برداشت مصالح توسط یک دستگاه لودر و 2 دستگاه کامیون، رانندگان آنها را به محاکم قضایی معرفی کردند.
شهرستان تالش با بیش از 190 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و دارای 94 کیلومتر نوار ساحلی و 9 رشته رودخانه اصلی است.

***
فرمانده نیروی انتظامی آستارا از دستگیری یک سارق و کشف چهار فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رسول عزیزی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت لوازم خودرو در آستارا ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با تحقیقات پلیسی، سارق را شناسایی و دستگیر کردند.
وی اضافه کرد: سارق 30 ساله علاوه بر سرقت لوازم خودرو به سه فقره سرقت تلفن همراه و کارت عابر بانک از چادرهای مسافرتی اعتراف کرد.
وی گفت: گردشگران از برپایی چادر انفرادی در اماکن خلوت، ترک آن و قرار دادن اشیاء قیمتی در چادر خودداری کنند.
عزیزی افزود: عوامل انتظامی در حین گشت در محدوده شهر آستارا در بازرسی از یک دستگاه خودرو نیسان 310 عدد انواع ادکلن خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.
وی افزود: دو متهم پرونده های سرقت و قاچاق به مراجع قضایی معرفی شدند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124 /6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.