به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز شنبه در نشست با مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در فرمانداری آستارا گفت: با توجه به مشکلات آب شرب و فاضلاب آستارا و کمبود اعتبارات ملی در این زمینه، نیازمند مشارکت سازمان ها و دستگاه های اجرایی برای جبران کاستی ها هستیم.
وی اضافه کرد: از شرکت هایی که می تواند نقش کلیدی در رفع مشکلات داشته باشد، آب منطقه ای است و با توجه به ارتباط کاری آن با آب و فاضلاب شهری و روستایی، مشارکت آن می تواند خدمات خوبی برای مردم فراهم کند.
رنجکش ادامه داد: با استفاده از امکانات و تجربیات آب منطقه ای، بسیاری از مشکلات شهرستان آستارا برطرف خواهد شد و انتظار نگاه ویژه را در این زمینه داریم.
رنجکش اجرای طرح های فوری انتقال آب و تامین آب شرب را در آستارا ضروری دانست و خواستار نشست مشترک با مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی استان گیلان جهت برنامه ریزی مناسب در این زمینه شد.
کاظم لطفی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان هم در این دیدار با استقبال از طرح فرماندار آستارا در ایجاد همگرایی برای رفع مشکلات شهرستان گفت: مشارکت بین دستگاه های اجرایی باعث پیشبرد طرح های عمرانی خواهد شد.
وی از اجرای طرح سد خاکی برای تامین آب شرب و کشاورزی آستارا خبر داد و بیان کرد: کار مطالعاتی این طرح پایان یافته و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دارای پنج رشته رودخانه اصلی است و تنها منبع آب شرب این شهرستان رودخانه و تصفیه خانه بهارستان است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.