مازیار غلامی عصر پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: نقشـه های هواشناسی نشان دهنده گذر امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه است که بر این اساس شرایط برای رگبار باران، رعد و برق و نیز افزایش موقتی سرعت باد (تندباد موقتی) طی 72 ساعت آینده مهیاست.
وی ادامه داد: با توجه به تقویت ناپایداری ها در بعضی از نقاط بویژه ارتفاعات ، دامنه های شرقی و جنوب شرقی استان، بارش رگبار باران گاهی بطور موقت (غالبا طی بعدازظهر و شب) از شدت بیشتری برخوردار است.
غلامی با اشاره به احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد بویژه ارتفاعات و دامنه ها، به مردم و گردشگران توصیه کرد که از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند.
وی آسمان امروز گیلان را کمی ابری تا نیمه ابری و مه آلود، گاهی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد و احتمال تگرگ عنوان و برای فردا (جمعه) نیز آسمان استان را کمی ابری تا نیمه ابری و مه آلود، گاهی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق، وزش باد و احتمال تگرگ پیش بینی کرد.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه دمای استان در شبانه روز گذشته را با 32 درجه مربوط به رودبار و منجیل و کمینه دما را با 12 درجه مربوط به جیرنده و دیلمان ذکر کرد.
غلامی گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب 23 و 16 درجه ثبت شده است.
خبرنگار:امیرپوراحمد**انتشاردهنده: کبیری
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.