ناظر گمرکات گیلان گفت: در فروردین ماه امسال 30 هزار و 24 تن کالا به ارزش بیش از 21 میلیون و سه هزار دلار صادرات از گمرکات گیلان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 27 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد شهبازی با اشاره به آمار یک ماهه نخست امسال این گمرکات اظهار کرد: در فروردین ماه امسال 30 هزار و 24 تن کالا به ارزش بیش از 21 میلیون و سه هزار دلار صادرات از گمرکات گیلان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 27 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور گمرک انزلی با بیش از پنج میلیون و 930 هزار دلار صادرات کالای غیرنفتی 216 درصد رشد داشته است، افزود: بقیه صادرات غیرنفتی کالا از گمرکات آستارا و حسن‌رود انجام شده است.

ناظر گمرکات گیلان عمده محصولات صادراتی را نباتی، میوه‌جات، معدنی، پلاستیکی و... ذکر کرد و گفت: صادرات این محصولات به آذربایجان، روسیه و عراق انجام شده و این سه کشور در بین 30 کشور مقصد صادرات گمرکات گیلان به ترتیب رتبه نخست تا سوم را دارد.

وی خاطرنشان کرد: گرجستان، قزاقستان، هند، اوکراین، آلمان، بلاروس، ارمنستان، فرانسه، جمهوری مولداوی، انگلیس، پاکستان، امارات متحده عربی، مالزی، عراق، افغانستان و... از فعال‌ترین طرف‌های تجاری گمرکات گیلان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.