به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرماندار آستارا عصر چهارشنبه در آئین افتتاح این واحد مسکونی گفت: رسیدگی به مناطق محروم و مستضعف جامعه باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.
یونس رنجکش افزود: خوشبختانه سپاه پاسداران با ساخت واحدهای مسکونی قدم موثری در رفع محرومیت در مناطق کمتر توسعه یافته برداشته است.
وی اضافه کرد: رسیدگی به محرومان جامعه و ارتقای وضعیت معیشت آنها از آرمان ها و هدف های انقلاب اسلامی است و تلاش در این راستا باید چشم گیر باشد.
وی نامناسب بودن راه روستایی مشند را از جمله دغدغه های اهالی این روستا خواند و بیان کرد: تسطیح و بهسازی یک و نیم کیلومتر از مسیر این روستا بزودی آغاز خواهد شد.
فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این آیین گفت: سپاه این شهرستان از سال گذشته ساخت 20 واحد مسکن مددجویان را آغاز کرده و تاکنون 15 واحد تکمیل و به خانواده های مددجو واگذار شده است.
سرهنگ جهانبخش آرمان هزینه ساخت پانزدهمین مسکن محرومین آستارا را 370 میلیون ریال ذکر کرد و ادامه داد: عملیات ساخت هر واحد مسکن مددجویان با حدود 50 متر مربع زیربنا در کمتر از سه ماه تکمیل و به خانواده های نیازمند تحویل داده می شود.
وی با تقدیر از مشارکت کمیته امداد و خیران جامعه در ساخت این واحدهای مسکونی، اظهار کرد: بسیجیان به عنوان جهادگران فی سبیل الله در ساخت این واحدها تلاش می کنند.
چهار هزار و 700 نفر در قالب 2 هزار و 601 خانوار در آستارا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

***
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: این اداره از یگان حفاظت منابع آبزیان این شهرستان به علت آلوده کردن هوا با آتش زدن اقلام توقیف شده از صیادان، در محاکم قضایی شکایت کرده است .
محمد رضا روشنی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: یگان حفاظت منابع آبزیان آستارا پس از کشف تورها و دام های صیادان متخلف اقدام به آتش زدن و امحاء آنها در نوار ساحلی کرد و دود ناشی از آن حدود نیم ساعت باعث آلودگی شدید هوا و مزاحمت ساکنان محلی شد.
وی اضافه کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و خودروهای آتش نشانی آستارا با حضور به موقع، آتش را خاموش کردند.
وی بیان کرد: اداره حفاظت محیط زیست در چارچوب قانون با عوامل آلوده کننده محیط زیست برخورد می کند.
یگان حفاظت منابع آبزیان آستارا در سال جاری 2 هزار و 500 رشته دام ماهیان استخوانی و غضروفی و پنج فروند قایق را از صیادان متخلف در نوار ساحلی آستارا کشف کرده بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دارای 18 کیلومتر نوار ساحلی است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124 /6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.