به گزارش ایرنا، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران روز چهارشنبه پس از بازدید از دو شهرک صنعتی تموشل و توستان لاهیجان و شهرک صنعتی سیاهکل و آستانه اشرفیه، در نشستی با صاحبان صنایع و صنعتگران مشکلات این صنایع را بررسی کرد.
علی یزدانی در مراسم کلنگ زنی احداث راه دسترسی شهرک صنعتی اصلی ( توستان) لاهیجان در جمع خبرنگاران گفت: در نشستی که با حضور نماینده و فرماندار لاهیجان و با تولید کنندگان و کار آفرینان در شهرک صنعتی لاهیجان برگزار شد، مشکلات و مسایل آنها بررسی شد.
وی خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی لاهیجان مشکلاتی از نظر زیرساخت نظیر راه ارتباطی و تصفیه خانه فاضلاب دارد که با توجه به هماهنگی هایی که با استاندار گیلان در این زمینه شده و از قبل تقسیم کاری در این شهرستان و شهرک صورت گرفته، امروز عملیات اجرایی راه ارتباطی را آغاز می کنیم .
وی اظهار داشت: منابع اعتباری این راه مشخص شده و آنچه که مربوط به سازمان ما می شود در چند روز آینده حواله خواهد شد تا نسبت به تملک اراضی با همکاری فرمانداری و نماینده این شهرستان اقدام شود و اجرای آن هم توسط شهرک های صنعتی استان صورت می گیرد.
یزدانی یادآور شد: تلاش می شود تا تابستان و قبل از بارندگی های پاییز، این راه به اتمام برسد و پیمانکار تصفیه خانه شهرک صنعتی لاهیجان هم تعیین شده که ظرفیت این تصفیه خانه از یکصد مترمکعب در شبانه روز به 300مترمکعب افزایش می یابد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: شهرک صنعتی لاهیجان شهرک خوبی است و در حوزه صادرات فعالیت دارد و از شهرک هایی است که در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی حرکت می کند و چند واحد آن که راکد است هم از محورهایی است مانند سایر شهرک ها مورد بررسی قرار می گیرد تا نسبت به رفع مشکل آن اقدام شود.
نشست معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران با صنعتگران و مسئولان شهرستان لاهیجان ، پس از بازدید از شهرک های صنعتی شهرستان ازبرم سیاهکل ، شهرک صنعتی اصلی و شهرک صنعتی در حال ساخت تموشل شهرستان لاهیجان و آستانه اشرفیه انجام گرفت و در این نشست، مشکلات واحدهای صنعتی توسط مسئولان شهرستان و مدیران این واحدها بیان شد.
فرماندار لاهیجان نیز در این نشست گفت: 18واحد صنعتی فعال در این شهرک صنعتی و در کل شهرستان 196واحد صنعتی وجود دارد که 142واحد فعال است و 45درصد شاغلین صنعتی در شهرک صنعتی توستان لاهیجان قرار دارند.
سید محمد احمدی تصریح کرد: راه دسترس دو شهرک صنعتی لاهیجان قابل قبول نیست و باید نسبت به تکمیل آنها اقدام شود.
نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل نیز در این نشست گفت: در استان گیلان به دلیل عدم توسعه شهرک های صنعتی باید از شهرک های صنعتی موجود استفاده شود که به همین دلیل ضروری است رفع مشکلات این شهرک ها در اولویت قرار بگیرند.
ذبیح نیکفر بر بازسازی و تکمیل فاضلاب شهرک صنعتی لاهیجان نیز تاکید کرد و افزود: باید نسبت به احداث راه دسترسی و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی لاهیجان اقدام شود زیرا روستاهای اطراف این شهرک از نظر بو و انتشار فاضلاب آن، در خطر هستند.
رئیس شرکت عمران و توسعه شهرک صنعتی لاهیجان نیز بزرگترین مشکل شهرک صنعتی لاهیجان را راه دسترسی و سیستم فاضلاب آن دانست و اظهار کرد: مطالعات راه دسترسی شهرک صنعتی لاهیجان به اتمام رسیده و منابع مالی آن نیز مشخص شده و برای تملک اراضی مسیر و آزاد سازی و اجرای آن 40میلیارد ریال بر آورد شده و قرار است 15میلیارد ریال آن از طریق منابع ملی و 10میلیارد ریال نیز از طریق شهرک های صنعتی و بقیه از طریق اعتبارات شهرستانی تامین می شود.
پیمان پورنصیری بیان داشت: سال گذشته 25هزار تردد عبور وسایل نقلیه در این مسر ثبت شده و واحدهای صنعتی بزرگ مانند کارخانه کلوچه سازی که در این شهرک مستقر هستند، این جاده کوچک بوده و ظرفیت خودروهای سنگین را ندارد.
وی افزود: راه دسترسی این شهرک چندین سال قبل با اعتبار 10میلیارد ریال در برنامه قرار گرفت، ولی با اجرا نشدن آن، این هزینه به سه برابر افزایش یافته که اگر از اعتبارات ملی و استانی در ساخت این راه استفاده نشود، هزینه ای به صاحبان صنایع تحمیل خواهد شد.
پور نصیری یادآور شد: شهرک صنعتی لاهیجان در زمینی به مساحت 18هکتار که 12هکتار آن عرصه صنعتی محسوب می شود، ساخته شده و برای این شهرک 41منطقه استقرار صنعت در نظر گرفته شده که پنج منطقه در حال ساخت است.
وی تصریح کرد: به طور میانگین دو هزار و160 اشتغال طی سال گذشته در این شهرک ایجاد شده است .
وی گفت:راه فعلی شهرک صنعتی لاهیجان دو کیلومتر است که راه جدید دسترسی 550متر خواهد شد.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار :فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.