به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی حاجتی روز چهارشنبه به همراه جمعی از معلمان نمونه استان گیلان در دیدار با استاندار در رشت افزود: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، پنج مرتبه وزیر آموزش و پرورش و بیش از 40 بار مدیران کل دستگاه مرکزی به استان گیلان سفر کرده اند که همه این سفرها برای بررسی مشکلات فرهنگیان و رفع آنها انجام گرفته است.
وی به افزایش حقوق فرهنگیان در طول فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره و خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم گام های خوبی برای فرهنگیان برداشته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به بیان اقدامات انجام شده برای پرداخت مطالبات سال های 93 و 94 فرهنگیان پرداخت و گفت: پاداش این سال های فرهنگیان پرداخت شده و پاداش امسال نیز به زودی پرداخت می شود که همه ، نشان از توجه به این قشر است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان روز معلم و با بیان نقش مهم معلمان در تربیت آینده سازان ایران اسلامی بیان کرد: هفته معلم بهانه ای برای قدردانی از فعالان عرصه تعلیم و تربیت است.
حاجتی با بیان همکاری دستگاه های مختلف برای برگزاری برنامه ها به منظور تجلیل از مقام والای معلمان تصریح کرد: تجلیل از مقام معلمان، همگانی شده و همه به نقش مهم معلم در جامعه و تعلیم و تربیت فرزندان ما آگاه هستند.
وی با اشاره به موفقیت های دانش آموزان استان گیلان در بخش های مختلف فرهنگی، هنری ، آموزشی و علمی خاطر نشان کرد: معلمان در این موفقیت ها نقش مهمی دارند که بایستی قدردان آنها باشیم.
وی در ادامه با اشاره به تاکیدات قابل توجه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سبک زندگی ایرانی - اسلامی در مدارس مورد توجه است که معلمان در مراکز آموزشی برای گسترش این سبک زندگی نقش مهمی دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان این که سبک زندگی ایرانی اسلامی در ساخت و سازهای فضاهای آموزشی در چارچوب سند تحول بنیادین مد نظر است، اظهار کرد: در احداث فضاهای آموزشی در مدارس گیلان به این مهم توجه شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان نیز در این دیدار بیان داشت: در زمان حاضر از 33 منطقه آموزش و پرورش استان، بخاری های نفتی در 17 منطقه جمع آوری شده است.
اکبری مقدم خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی در نیمه نخست امسال، بخاری های نفتی از همه مدارس گیلان جمع آوری می شود.
وی نگهداری از فضاهای آموزشی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: در زمینه نوسازی و مقاوم سازی واحدهای آموزشی در استان ، اقدامات خوبی انجام شده است.
وی با بیان این که در مهر 95 ، 74 پروژه شامل 260 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش گیلان شده، تصریح کرد: پارسال 44 کلاس درس، دو سالن ورزشی و یک نماز خانه را توسط خیرین به بهره برداری رساندیم.
به مناسبت گرامیداشت هفته معلم جمعی از معلمان نمونه گیلان با استاندار دیدار کردند.
دوازدهم اردیبهشت ماه، هفته معلم نامگذاری شده است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.