به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری آستارا، یونس رنجکش در همایش گرامیداشت روز جانباز گفت: برپایی چنین همایش ها و جشن هایی، برای ما یک فرصت است تا از آن برای احیای صبر و استقامت و پایداری و تحمل و هر آنچه که جزو ارزش های اجتماعی ماست استفاده کنیم.

وی گفت: وقتی از جانباز صحبت می کنیم یعنی کسی که از جان خود گذشته است و این عنصر حیات را برای جانبازی به دیگران هدیه داده است، اما این روزها در عصر تکنولوژی و گرفتاری های مخصوص به آن، سخت است از چیزی حتی در زندگی مادی خود بگذریم، چه برسد به این عنصر هستی بخش که عزیز ترین هدیه خداوند به انسان است. در حقیقت کم کم داریم از سرمایه های اجتماعی خود فاصله می گیرم از همین رو این روزها کسی که از جان خود گذشته است را باید خیلی مرد بدانیم.

رنجکش اضافه کرد: حال که به بهانه روز جانباز گرد هم آمدیم تا این ارزش اجتماعی را احیا و بازتولید کنیم باید قدردان کسانی باشیم که این نمادها را برای ما زنده کردند.

وی با اشاره به اینکه دیگر نمی توان تفکر سی سال قبل را هم اکنون به نسل جوان منتقل کرد، افزود: باید تلاش کنیم برنامه ریزی درستی در حوزه های فرهنگی هنری داشته باشیم، این برنامه ها باید حاوی پیام باشند، پیام ها نیز جذابیت های خاص خود را داشته باشند تا بتوان آن را به نسل امروز منتقل کرد. چراکه امروز طیف های مختلفی وجود دارد که ذائقه متفاوتی دارند.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: ما نیازمند تولید نشاط اجتماعی در ابعاد مختلف هستیم، نیازمند این هستیم برنامه های متنوعی داشته باشیم تا با بسط شادی و نشاط به خصوص برای جامعه ایثارگری در مسیر الگوسازی قدم بر داریم.

وی با اشاره به همسران جانبازان گفت: همسران این عزیزان جایگاه ویژه تری دارند، در حوزه های اجتماعی ما اتفاقاتی می افتاد که نیازمند الگو هستیم، یکی از این الگوها همسران جانبازان هستند، اگر به اخبار و آمار تلخ طلاق در کشورمان توجه داشته باشید در می یابید همه آنها ناشی از نبود تحمل و صبر و بردباری و شکیبایی همسران امروزی است، اگر اینها مهارت های زندگی را می آموختند قطعا چنین اتفاق تلخی در جامعه بسط پیدا نمی کرد، باید به زوجین جوان، این اسوه های صبر و استقامت را نشان دهیم، جوان امروز باید این الگوها را ببیند و ما باید برای آنها این الگوها را باورمند کنیم.

گفتنی است همایش روز گرامیداشت جانباز با حضور فرماندار و امام جمعه و همچنین جانبازان و ایثارگران و خانواده های آنان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 635180
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.