مدیر عامل برق منطقه ای گیلان گفت: در سطح صنعت برق کشور، شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان اولین شرکتی است که به فکر استفاده از تسهیلات بانک توسعه زیرساخت آسیا در راستای اجرای پروژه های زیربنایی پرداخته است.

به گزارش ایلنا از رشت، بلبل آبادی با اشاره به عناوین برتر کسب شده گفت: کسب رتبه اول در راستای اجرای پروژه های کاهش پیک بار و مدیریت مصرف برق کشور، کسب رتبه  نخست کشور در کاهش تلفات، کسب مقام برتر کشوری برای 5 سال متوالی در زمینه ارتقا شاخص‌های سیستم رله و حفاظت، کسب رتبه برتر رشد همایش مدیران ارشد وزارت نیرو  و قرار گرفتن در سطح یک - سال 1394 ، کسب رتبه سوم  ارزیابی عملکرد طرح شهید رجایی در بین کلیه دستگاه اجرایی استان گیلان- سال 1394 ، کسب رتبه دوم جشنواره مستند سازی و ارائه الگو های برتر استانداری گیلان در بین تعداد 44 دستگاه اجرایی استان- سال 1394 ، کسب رتبه سوم در شاخص رویت‌پذیری شبکه انتقال ، کسب عنوان شایسته تقدیر از سوی ستاد اقامه نماز استان گیلان در سال 94 در خصوص اجرای فعالیتهای توسعه و ترویج فرهنگ نماز و دریافت لوح سپاس در زمینه امر به معروف و نهی از منکر  از جمله افتخارات و عناوین برتر بدست آمده در سال 95 است.

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه در سطح صنعت برق کشور، شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان اولین شرکتی است که به فکر استفاده از تسهیلات بانک توسعه زیرساخت آسیا در راستای اجرای پروژه های زیربنایی پرداخته است، افزود: بحث استفاده از تسهیلات بانک توسعه زیرساخت آسیا به ارزش 113 میلیون یورو در دستور کار شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان قرار دارد. کارهای مقدماتی اخذ این تسهیلات در سال 95 انجام شده است و امیدواریم که در سال جاری این اقدامات به نتیجه برسند و مردم فهیم استان گیلان از این موهبت بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان علاوه بر آن، موضوع تامین منابع مورد نیاز برای امکان احداث پروژه های زیرساخت شبکه انتقال و فوق توزیع از طریق فاینانس خارجی 56 میلیون یورو را در دستور کار خودش قرار داده است و امیدواریم که در سال جاری این اقدامات به نتیجه برسند. انشا ا...  با به بار نشستن این تلاشها و خدمات، به زودی شاهد اجرای پروژه های مربوطه در سطح استان گیلان باشیم. حجم پروژه های یاد شده به میزانی است که شبکه انتقال و فوق توزیع استان را متحول خواهد نمود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به اهمیت انرژیهای تجدیدپذیر بیان داشت: رویکرد عمده و اساسی دیگری که در سال گذشته پایه گذاری و به شدت مورد توجه قرار گرفته و کلید خورده است موضوع بکارگیری از انرژیهای تجدیدپذیر بادی و خورشیدی است.

مذاکره و رایزنی برای تولید 510 مگاوات انرژی خورشیدی در حال حاضر در دست اقدام است که 60 مگاوات از آن(40 مگاوات توسط سرمایه گذار خارجی، 20 مگاوات توسط سرمایه گذار داخلی)به صورت خیلی جدی در دست پیگیری است. همچنین مذاکره و رایزنی برای تولید 600 مگاوات انرژی بادی ادامه دارد که 100 مگاوات از آن به صورت خیلی جدی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان آنگاه با اشاره به پروژه های در دست اجرای شرکت، گفت: پروژه پست 63/20 کیلوولت مسکن مهر انزلی با پیشرفت فیزیکی 81/37 درصدی ، پست جدید63/20 کیلوولت توحید گلسار رشت با پیشرفت فیزیکی 46/99   درصدی و بهره برداری از دو دستگاه پست سیار از جمله پروژه های زیربنایی شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان است که انشاا... در ماههای آتی مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهند گرفت.
بلبل آبادی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف در صنعت برق کشور بیان داشت: با توجه به اینکه بحث مدیریت مصرف در صنایع کوچک و مصارف خانگی، علیرغم اینکه در حیطه ماموریت کاری شرکت برق منطقه ای گیلان قرار ندارد، بطور جدی و مستمر در حال برنامه ریزی و پیگیری است.

در این بخش هدف نهایی کاهش مصرف و علی الخصوص کاهش پیک مصرف در تابستان است که این موضوع از چندین منظر و بعد می تواند مورد توجه باشد. 1- عدم نیاز به سرمایه گذاری کلان در بخش تولید و شبکه انتقال و فوق توزیع و توزیع و اختصاص سرمایه گذاری مربوطه در بخش صنایع و کارهای تولیدی. 2- کاهش آلاینده های زیست محیطی به مقدار بسیار زیاد که موضوع بسیار حیاتی برای کشور و جهان می باشد. 3- کمک به اقتصاد خانواده و اقتصاد ملی
وی افزود: ما اعتقاد داریم که بایستی در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد تا مشترکین  استفاده صحیح و بهینه و هوشمندانه  از انرژی برق را مد نظر قرار دهند. میزان سرانه متوسط مصرف انرژی برق در ایران 2500 کیلووات است که این میزان در جهان 800 کیلووات است. به عبارتی ما سه برابر متوسط جهانی انرژی برق مصرف می کنیم. همچنین بر اساس آمارهای ارائه شده ، شدت مصرف انرژی در ایران 5 برابر متوسط جهانی است. این آمارها نشان می دهد که باید در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.از مهمترین اقدامات در این زمینه فرهنگ سازی در زمینه استفاده صحیح از انرژی برق است. به عنوان مثال ساخت یک نیروگاه 1000 مگاواتی ، یک میلیارد دلار برای احداث و یک میلیارد دلار برای شبکه آن هزینه دارد. که مجموعا  نزدیک به 7500 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیازمند می باشد که با فرهنگ سازی و صرفه جویی و مدیریت مصرف می توان بجای احداث این نیروگاه از این سرمایه در اشتغال و تولید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بهره گرفت.

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در مورد پروژه های در دست اجرا گفت: سال گذشته100 میلیارد تومان پروژه در زمینه های مختلف در حوزه کاری این شرکت کلید خورد. با توجه به اینکه در بازه زمانی 16 تا 24 ماهه این پروژه ها به بهره برداری می رسند فقط در سال گذشته 22/5 میلیارد تومان پروژه مورد بهره برداری قرار گرفت. و سایر پروژه ها ظرف چند ماهه آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.