این یادواره با خاطره گویی سردار محمد احمدیان یکی از فرماندهان و روایتگران دوران دفاع مقدس و با مداحی و سینه زنی همراه بود.
در این مراسم فرماندار شهرستان لاهیجان نیز با اشاره به ارزش فرهنگ ایثار و شهادت در فرهنگ شیعه اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس همه نیروها برای دفاع از کشور تجمیع شده بودند و امروز نیز ما همه ما باید با وحدت برای رسیدن به اعتلای نظام جمهوری اسلامی بسیج شویم.
سیدمحمد احمدی یادآورشد: در شرایط فعلی وحدت بسیار مهم است و ما در این مراسم با شکوه برای میثاق با شهدا جمع شده ایم تا از آرمان های آنها دفاع کنیم .
وی تصریح کرد: همه اقشار جامعه باید با وحدت و همدلی در این انتخابات شرکت کنند تا معادلات استکبار جهانی را بر هم بزنند و دل ولی امر مسلمین را شاد نمایند.
وی اظهارداشت: ما اجازه نخواهیم داد به آرای مردم خدشه وارد شود و با تمام ظرفیت های قانونی از آرای مردم حفاظت خواهدشد.
فرماندار لاهیجان گفت: این بار نیز مردم در پای صندوق های رای بطور گسترده شرکت کرده و دشمنان اسلام را مایوس خواهند کرد.
سردار محمد احمدیان نیز در این مراسم خاطراتی از دلاورمردان دوران دفاع مقدس و همرزمان شهید خود بیان کرد و گفت: شهید گمنام کسی است که حاضر نشد صحنه نبرد علیه دشمن را ترک کند و به پشت صحنه برگردد.
وی اظهارداشت: شهدا و رزمندگان به دنبال نام و نشان نبودند و خالصانه برای میهن اسلامی خود دفاع می کردند که در همان زمان مظلوم بودند و هم اکنون نیز مظوم هستند.
وی تصریح کرد: شهدا و رزمندگان هیچگاه جناحی و باندی فکر نمی کردند بلکه فکر آنها خدایی بود تا کشور توانست در مقابل آن همه سلاح های انبوه دشمن مقاومت کند و بایستد.
دو شهید گمنام در سال 1392 در محوطه دانشگاه آزاد لاهیجان خاکسپاری شدند و در مهر ماه سال گذشته نیز با خاکسپاری سه شهید گمنام دیگر شمار شهدای گمنام این شهر به پنج تن رسید .
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده است که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 650 شهید، 637 جانباز و 198 آزاده تقدیم انقلاب کرده است.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.