به گزارش خبرنگار ایرنا ، یونس رنجکش روز دوشنبه در آئین گرامیداشت روز جانباز در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد آستارا گفت: جانبازان افتخارآفرینان جامعه هستند و حضرت عباس (ع) الگوی بی بدیل آنها در زندگانی است.
وی افزود: خانواده های جانبازان و ایثارگران در همراهی با آنها نقش مهمی ایفا می کنند و سهم بزرگی در تحمل آلام و مشکلات جانبازان دارند.
وی بیان کرد: طرح ها و برنامه های مهم حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی آستارا در کارگروه تخصصی در فرمانداری پیگیری می شود تا برنامه های مناسبی با همکاری ادارات در مناسبت ها برگزار شود.
رنجکش با اشاره به اینکه بسیاری از دستگاه های دولتی در آستارا برنامه سالیانه خود را به فرمانداری این شهرستان ارائه کرده اند، اضافه کرد: بر اساس برنامه های ارائه شده، عنوان کارگروه ها تعیین خواهد شد تا با رویکردهای نوین شاهد توسعه همه جانبه شهرستان آستارا باشیم.
رنجکش با اشاره به اینکه برای برگزاری آئین های فرهنگی باید تمام دستگاه های متولی مشارکت کنند، تصریح کرد: فرهنگ جانبازی و ایثارگری بایستی با تکنیک ها و ابزارهای نوین به نسل امروز انتقال داده شود تا شاهد بازتولید این فرهنگ مقدس باشیم.
امام جمعه شهرستان آستارا نیز در این آئین گفت: در دوران دفاع مقدس، همه قدرت های دنیا با همه توان آمده بودند تا نهال نوپای انقلاب اسلامی را ساقط کنند اما فداکاری رزمندگان مانع از تحقق این توطئه خطرناک شد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با تبریک سالروز میلاد قمر بنی هاشم(ع) و روز جانباز افزود: قشرهای مختلف جامعه باید مقام و منزلت جانبازان و ایثارگران را گرامی بدارند و قدرشناس زحمات سخت و طاقت فرسای این سربازان مخلص وطن باشند.
وی ادامه داد: جانبازان با تکیه بر بصیرت و وفاداری توانستند راه حضرت ابالفضل (ع) را به درستی ادامه دهند و در تاریخ ماندگار شوند.
حجت الاسلام اصغر ابراهیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا نیز در این آئین گفت: عشق به علمدار کربلا خصیصه بارز جانبازان کشور است و ایثارگران با الگوی گیری از آن حضرت در راه خدا جان فشانی کرده اند.
وی افزود: جامعه همواره به فرهنگ پایداری و شهادت نیاز دارد و جانبازان به عنوان مظاهر مقاومت و ایتادگی از احترام و منزلت برخوردار هستند.
برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و تجلیل از تعدادی از جانبازان دفاع مقدس از بخش های بعدی این آئین بود.

***
به مناسبت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان آستارا با تعدادی از جانبازان 50 و 70 درصد هشت سال دفاع مقدس در این شهرستان دیدار کردند.
یونس رنجکش فرماندار آستارا روز دوشنبه با حضور در جمع خانواده های جاوید نیکزاد جانباز 50 درصد، نور محمد روحی جانباز 50 درصد و جمشید صالحی جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی به خبرنگار ایرنا گفت: جانبازان شهدای زنده انقلاب هستند و با از خود گذشتگی و حضور دلیرانه در جبهه های حق علیه باطل برای پاسداری ارزش های انقلاب جان خود را فدا کردند.
وی افزود: با توجه به این که جانبازان با قصد قرب الهی از کیان و ارزش های انقلاب دفاع کرده و شائبه کسب مقامات دنیوی نداشته اند، وظیفه ما تجلیل از مقام شامخ جانبازان و بسترسازی برای زندگی بی دغدغه آنهاست.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه شهرستان آستارا نیز در این دیدارها جان فشانی های جانبازان در پاسداری از خاک میهن اسلامی را حرکت الهی دانست.
وی افزود: این عزیزان با تلاش بی وفقه خود، اقتدار دوباره ملت ایران را به ارمغان آوردند و نمونه بارز ایثار و فداکاری در نزد آزادگان جهان شدند.
وی الگوی جانبازان در جنگ تحمیلی را حضرت ابوالفضل العباس (ع) ذکر کرد و ادامه داد: جانبازان کشور ما با الگو گرفتن از شخصیت علمدار کربلا، شجاعت و قدرت خود را ثابت کردند و با ایستادگی و ثبات قدم در راه دین، به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا جمعی از مسئولان به مناسبت روز کارگر با خانواده خیرالله غلامان تنها کارگر شهید این شهرستان دیدار کردند.
حجت الاسلام اصغر ابراهیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا در این دیدار گفت: روز کارگر پیام آور خوبی ها، زحمات و جانفشانی های تلاشگران عرصه جهاد است.
وی افزود: رزق و روزی ملت ایران حاصل برکت خون شهیدان است و باید مسیر پرنور آنها مورد توجه قرار گیرد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غرب گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 166 شهید، 71 آزاده و 615جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

***
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا، رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا از برگزاری مسابقه دو همگانی در جاده سلامت این شهرستان به مناسبت اعیاد شعبانیه خبر داد و افزود: در این برنامه ورزشی، 15 ورزشکار در مسیر 2 و نیم کیلومتری جاده سلامت به رقابت پرداختند.
وحید خاصی پور افزود: پس از پایان این رقابت عماد قریشی، فرحان امیری، سجاد خلج، ابراهیم بزرگی و نیما بزرگی به عنوان پنج دونده برتر این مسابقه معرفی شدند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سه هزار و 500 ورزشکار در این شهرستان سازماندهی شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.