به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی کوهی روز دوشنبه در آئین تجلیل از کارگران شهرداری آستارا به مناسبت روز کارگر در سالن اجتماعات شهرداری این شهر افزود: بودجه سال 95 شهرداری آستارا 225 میلیارد و 105 میلیون ریال بود و 108 میلیارد و 592 میلیون ریال در بخش عمرانی صرف شد.
وی اضافه کرد: زیباسازی فضاهای مختلف شهری، آسفالت معابر، پیاده رو سازی، دیواره سازی برای رودخانه های شهری به منظور جلوگیری از طغیان، فضاسازی پارک یکهزار و 512 هکتاری بی بی یانلو و تجهیز طرح سالمسازی دریا با وسعت 10 هکتار از بخش هایی است که بودجه عمرانی در آنها هزینه شده است.
وی بودجه مصوب شهرداری آستارا را در سال جاری 230 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: پارک بانوان در زمینی به وسعت 2 و نیم هکتار و با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که تکمیل این طرح در سال جاری در دستور کار شهرداری آستارا قرار دارد.
شهردار آستارا با گرامیداشت مقام کارگر، گفت: کارگران با کسب روزی حلال همواره در نزد خداوند از جایگاه رفیعی برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه در هیچ دینی به اندازه دین اسلام به مقام و منزلت کارگران تاکید نشده است، اضافه کرد: در برخی از روایات و احادیث دین اسلام ارزش کار کارگران بسیار بالا قید شده است.
وی کارگران را جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: کارگران در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نقش عمده ای در پویایی اقتصاد کشور عهده دار هستند.
وی مسئولان را مدافعان حقوق کارگران ذکر و اظهار کرد: در صدد هستیم تا مزایا و تسهیلات کارگران شهرداری آستارا را در حد توان و برابر با منابع و امکانات موجود ارتقا دهیم.
کوهی با بیان اینکه زیبا سازی و پاکیزگی خیابان ها، معابر، پارک ها و فضاهای سبز آستارا را مرهون فعالیت های شبانه روزی کارگران هستیم، افزود: از شهروندان با فرهنگ آستارا انتظار داریم در راستای پاکیزگی شهر نهایت همکاری را با کارگران شهرداری داشته باشند و کارگران نیز در رعایت بهداشت فردی و نظم و انضباط همت کنند.
پرداخت به موقع اضافه کاری، در نظر گرفتن لباس مناسب در فصول مختلف سال و ارائه تسهیلات مناسب از خواسته های کارگران از مسئولان در این آئین بود.
در ادامه این آئین 260 کارگر بخش های مختلف شهرداری آستارا مورد تجلیل قرار گرفتند.
شهر آستارا با یک هزار هکتار وسعت دارای 51 هزار و 579 نفر جمعیت است.
شهرستان استارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.