به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله زین العابدین قربانی روز دوشنبه به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز استاد در جمع اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در گذشته میان دینداران و فرهنگیان فاصله بود، افزود: اما با آمدن جمهوری اسلامی ، اندیشه های دینی در دانشگاه ها نهادینه و علم از دامن این اندشمندان در جامعه سرازیر شد.
وی با اشاره به ویژگی های بارز استاد شهید مرتضی مطهری و نام گذاری سالروز شهادت این شهید اسوه به عنوان روز معلم خاطر نشان کرد: اگر نوشته های مطهری نبود، انقلاب ما پیروز نمی شد.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اهمیت همکاری حوزه و دانشگاه در کنار هم اظهار کرد: اگر حوزه و دانشگاه با هم باشند، جامعه به عرش اعلی می رسد.
وی وظیفه روحانیون را سنگین و مهم دانست و بیان داشت: روحانیون بایستی همواره در کنار دانشجویان در دانشگاه ها و در اداره ها باشند.
آیت الله قربانی با تاکید بر این که روحانیون باید همیشه به روز و عالم به زمان باشند، خاطرنشان کرد: اساتید و معلمان نیز بایستی این گونه باشند تا بتوانند در هدایت موفق شوند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وظیفه سنگین پزشکان در عرصه علم و پزشکی بیان داشت: مردم مدیون علم و دانش پزشکان هستند.
امام جمعه رشت با بیان ضرورت توجه به علم و دانش در کنار دین اظهار کرد: آشتی میان علم و دین از برکات انقلاب اسلامی است.
سی و هشتمین نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت فرارسیدن سالروز شهاد استاد شهید مرتضی مطهری در دفتر آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت برگزار شد.
فردا 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری روز معلم است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.