فرماندار لاهیجان گفت: در دولت دهم 548 طرح و پروژه در شهرستان‌لاهیجان افتتاح و به بهره‌برداری رسید که این رقم در دولت یازدهم به 990 طرح و با 43 درصد افزایش داشت.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، سیدمحمد احمدی در آیین افتتاح فاز دوم طرح توسعه‌ شرکت نوشین لاهیجان اظهار داشت: با توجه به جایگاه و پتانسیل‌های شهرستان لاهیجان، سه محور توسعه کشاورزی ، گردشگری و صنعت را برای توسعه این شهرستان تعریف کرده ایم.

وی افزود: 10 درصد اراضی کشاورزی گیلان که نزدیک به 24هزار هکتار می‌شود به این شهرستان اختصاص دارد که در سفر مستمر دولت تدبیر و امید به استان با پیگیری های استاندار ، 50 هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان زیر پوشش طرح تجهیز و نوسازی قرار گرفته است که دو هزار و 500 هکتار از آن مربوط به لاهیجان بود و هم اکنون نیز دو هزار و 500 هکتار دیگر نیز مطالعه انجام شده و آماده اجراست.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید برای اولین بار در طول تاریخ، تسهیلات پرداخت چایکاران را از یک هزار میلیارد ریال به یک هزارو 400میلیارد ریال افزایش داده است و تمام و کمال ان را در اواسط سال گذشته پرداخت کرد تولیدات نیز بیش از 60 درصد افزایش یافت و هم اکنون نیز شهرستان لاهیجان برای خرید بهاری برگ سبز چای آماده شده است.

احمدی در رابطه با بحث صنعت گردشگری، یادآورشد: شهرستان لاهیجان در نوروز امسال میزبان دو میلیون و 590 هزار گردشگر بود که این آمار نسبت به سال قبل 28 درصد افزایش دارد.

فرماندار لاهیجان افزود: تعداد مکان های اقامتی برای گردشگران در دولت تدبیر و امید دو برابر شده و دو هتل 5 ستاره و سه ستاره در ماه های آینده در لاهیجان افتتاح خواهد شد.

احمدی گفت: در دولت دهم 548 طرح و پروژه در شهرستان لاهیجان افتتاح و به بهره برداری رسید که این رقم در دولت یازدهم به 990طرح و با 43درصد افزایش داشت .

وی در رابطه با شهرک صنعتی لاهیجان، گفت: راه دسترسی به این شهرک درخور آن نیست، در سال حدود 25 هزار تردد در این مسیر انجام می شود و جلساتی را برای احداث راه جدید برگزار کردیم که نیازمند حمایت های ویژه استاندار است.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان تصریح کرد: پنج هزار شغل صنعتی در لاهیجان وجود دارد که 45درصد آن در شهرک صنعتی این شهرستان قرار دارد و دو هزار و 160نفر در این شهرک صنعتی درحال فعالیت هستند.

وی افزود: در دولت دهم 548 طرح و پروژه در شهرستان لاهیجان افتتاح شده که امروز که ماه های پایانی دولت یازدهم را می گذرانیم این عدد به 990 طرح و پروژه افزایش پیدا کرده و از این تعداد بیش از 45 درصد آن را بخش خصوصی انجام داده است که این نگاه ویژه دولت به عنوان تسهیل گر در انجام امور بخش خصوصی را می رساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.