سید محسن حسینی روز یکشنبه در نشست ضرورت اجرای پروژه فاضلاب و تصفیه خانه صومعه سرا ، اظهار داشت : بهره مندی از ظرفیت بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا برای پروژه های فاضلاب پنج شهر استان بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: در چهار سال آینده فاضلاب شهرهای صومعه سرا، لنگرود، آستانه اشرفیه، لاهیجان و رودسر با استفاده از تسهیلات این بانک ساماندهی خواهد شد.
حسینی با اشاره به اینکه این وام یکسری الزامات را به همراه دارد اظهار داشت : اقدامات اولیه برای دریافت این وام صورت گرفته و در صورت اتمام اقدامات تا تیر ماه درخواست اخذ وام به این بانک از سوی جمهوری اسلامی ایران ارائه و بزودی فعال می شود.
وی به گستردگی اجرای چنین پروژه هایی در پنح شهر گیلان اشاره کرد و اظهار داشت : عملیات اجرایی با این حجم 53 کیلومتر حفاری در شهر ها را بدنبال دارد که این امر مشکلاتی را در ابتدا برای شهروندان ایجاد می کند ولی گذر از این کار برخورداری از شهری با سیستم تصفیه فاضلاب با استاندارد های جهانی را بدنبال دارد .
وی با اشاره به زمان محدود چهار ساله برای اجرای این پروژه ها، اشاره کرد و افزود : برای اجرای هرچه سریع تر این پروژه نه تنها باید تمامی دستگاه های مربوطه همکاری و تعاملی خوب داشته باشند بلکه گروه های مردمی و سمن ها نیز مشارکت خود را تداوم دهند .
فرماندار شهرستان صومعه سرا نیز در این نشست با اشاره به اینکه دولت تمام سرمایه خود را برای خدمت رسانی به مردم معطوف کرده است اظهار داشت : ساماندهی فاضلاب یکی از دغدغه های اساسی شهروندان صومعه سرا است تا بسیاری از مشکلات زیست محیطی و بهداشتی سریعتر حل شود .
علی فتح الهی اظهار داشت : رعایت مسایل زیست محیطی مربوط به یک دستگاه و سازمان نیست بلکه تمامی ادارات و مردم بایست درآن مشارکت داشته باشند.
به گزارش ایرنا ، جلسه عقد تفاهم نامه مسئولان شهرستان صومعه سرا برای اجرای پروژه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری صومعه سرا امروز در سالن اجتماعات فرمانداری و با حضور فرماندار صومعه سرا، مدیرعامل آب و فاضلاب استان و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.
شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب گیلان واقع شده است که بزرگترین آبریز فاضلاب های غیربهداشتی را به تالاب و رودخانه ها دارد.
خبرنگار : فرزاد حسن پور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7292/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.