به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش روز یکشنبه در همایش گفتمان سازی شوراها؛ انتخابات و مشارکت حداکثری در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا گفت: در چهار سال گذشته 111 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روستاهای آستارا به حساب دهیاری ها واریز شد اما در دولت گذشته برای توسعه روستاهای این شهرستان 11 میلیارد ریال اعتبار منظور شده بود.
وی با اشاره به اینکه تعداد طرح های افتتاح شده در دولت یازدهم در روستاهای شهرستان آستارا نسبت به دولت دهم هشت برابر افزایش یافته است، افزود: 34 طرح عمرانی در دولت دهم و 244 طرح عمرانی در دولت یازدهم توسط دهیاریهای بخش مرکزی و لوندویل آستارا تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه در این دولت شاهد راه اندازی هشت دهیاری جدید در شهرستان آستارا بودیم، اضافه کرد: هفت دهیاری در بخش مرکزی و یک دهیاری در بخش لوندویل راه اندازی شد و مجموع دهیارهای این شهرستان به 30 مورد رسید.
وی با اشاره به اینکه دولت همواره نگاه توسعه ای و تولید محور به روستاها داشته است، اظهار کرد: این رویکرد زمینه پیشرفت چشمگیر روستاها را در کشور فراهم کرد.
فرماندار آستارا با بیان اینکه تمام شرایط و بسترها برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در این شهرستان فراهم است، بیان کرد: مردم با مشارکت حداکثری و با نگاه به برنامه نامزدها در صحنه حاضر خواهند شوند تا عزت و اقتدار ایران را به منصه ظهور بگذارند.
وی ادامه داد: رعایت اصول اخلاقی و توجه به قانون باید در دستور کار نامزدها قرار بگیرد.
احمد عبادی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آستارا نیز در این آئین تمکین به قانون را تکلیف شرعی خواند و گفت: پرهیز از تخریب چهره ها، تبلیغات زودهنگام، خرید و فروش رای، تشویش اذهان عمومی، رای با شناسنامه جعلی و اختلال در روند انتخابات از مصادیق جرم و قابل پیگیری است.
سرهنگ رسول عزیزی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آستارا نیز در این همایش انتخابات را نماد مردم سالاری دینی خواند و افزود: نامزدها قبل، حین و بعد از انتخابات باید همواره در چارچوب قانون حرکت کنند.
وی اضافه کرد: عوامل انتظامی آستارا با راه اندازی کارناوال های خیابانی، پخش سخنرانی خارج از محدوده تعیین شده و نصب آگهی تبلیغات انتخاباتی خارج از مکان های تعبیه شده برخورد قانونی خواهند کرد.
وحید پورحضرت رئیس هیات بازرسی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان آستارا نیز در این برنامه گفت: در تمام شعب اخذ رای یک بازرس و به ازای هر 15 شعبه یک سر بازرس بر روند اجرای انتخابات نظارت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه رعایت اصل بی طرفی از دغدغه های هیات بازرسی انتخابات است، تصریح کرد: ایجاد فضای مناسب برای مشارکت حداکثری مردم و پیشگیری از وقوع تخلفات از وظایف اصلی بازرسان انتخابات است و شهروندان می توانند با مراجعه به فرمانداری شکایات خود را از روند انتخابات ارائه دهند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در 29 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 98.64 درصد مردم این شهرستان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی مشارکت کرده بودند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.